יומן פעילות - שוטף
הרחבת מתווה קליטת הפליטים המגיעים אלינו מאוקראינה המופגזת
23/03/2022

   להלן נוסח מכתב שנשלח לשרת הפנים בנדוןן:

תנועת אומ"ץ, התנועה למען מינהל תקין, צדק חברתי ומשפטי, פונה אלייך באופן דחוף על-מנת לבקש ממך לאמץ את החמלה והמוסר היהודיים ולהרחיב את מתווה קליטת הפליטים המגיעים אלינו מאוקראינה המופגזת.

אנו בתנועה מודעים היטב לחשיבות השמירה על רוב יהודי איתן כאן במדינת היהודים. כמוך, גם אנחנו מחויבים לשימור הצביון היהודי של מדינת ישראל. יחד עם זאת, לתפישתנו זהות זו מחייבת אותנו להושיט יד למי שחרב עליהם עולמם – ולהפגין מוסר, חמלה ושכל יהודיים. העם היהודי לא יכול לעמוד מנגד לנוכח הסבל האנושי שנשקף אלינו מהתמונות הקשות ומהסיפורים מכמריי לב.

לתנועת אומ"ץ הגיעו עדויות על התנהגות נוקשה יתר על המידה של נציגי רשות האוכלוסין וההגירה. בפרט נחרדנו לשמוע על אמא ושלוש בנות, הקטנה בהן בת שנתיים בלבד, אשר התחבאו במשך שבועיים בתוך בור באחד הכפרים באוקראינה – וכשהצליחו להיחלץ ממנו, בקשתן להגיע לישראל סורבה.

אמנם מקרה זה זכה לסוף טוב הודות להתערבות אזרחים אכפתיים, אבל אנו בתנועת אומ"ץ מצפים מראשי מדינת היהודים, ובראשן שרת הפנים להרחיב את מתווה קליטת הפליטים ולהעניק יחס חם וקשוב למגיעים לנתב"ג. לא יעלה על הדעת כי דווקא העם היהודי, רדוף הסבל, ששערי מדינות רבות בעולם ננעלו בפניו בעת מלחמת העולם השנייה – דווקא הוא יקשיח את הלב ויציב תנאים בלתי אפשריים לקליטת פליטים. 

בנוסף, ברצוננו להזכיר כי בישראל אוכלוסייה גדולה של יוצאי אוקראינה, שישמחו לסייע בקליטת הפליטים. אנו בטוחים כי אם חלק מהאורחים יבחרו להשתקע בישראל, הכרת התודה שלהם למדינה שפתחה בפניהם את שעריה תהפוך אותם לאזרחים מסורים ומועילים, הן לכלכלה והן לחברה בארץ.
 

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.