יומן פעילות - שוטף
קריאה למבקר המדינה לחקור בדחיפות את השתלטות חברת אלרוב על כלל ביטוח ופיננסים
07/12/2021

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פנחס פלד והיועץ המשפטי, עו"ד עמית עוז פונים למבקר המדינה - מתניהו אדלמן והממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון - ד"ר ברקת בקריאה לחקור בדחיפות את השתלטות חברת אלרוב על כלל ביטוח ופיננסיים, כדלקמן -

 

תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, קוראת לכם לחקור את העובדות והמניעים של איש העסקים  אלפרד אקירוב  במהלכי ההשתלטות על חברת כלל ביטוח ופיננסים בע"מ. 
לפי שידוע לנו, רכשה לאחרונה קבוצת אלרוב שבבעלותו של אקירוב  כצעד ראשון כ15% ממניות כלל ביטוח  המחזיקה כ 13% ממניות אלרוב, כדי לסייע לכאורה, לבנו של אקירוב. 
יש לציין כי  הרכישה בוצעה למרות התנגדות הנהלת כלל ביטוח ופיננסים. בצעד הבא עתיד אקירוב לפנות לממונה על שוק ההון וביטוח בבקשה  לשליטה בכלל ביטוח ופיננסים. 
כלל ביטוח ופיננסים מחזיקה קרנות פנסיה קופות גמל של כמיליון ישראלים ,והחשש הוא שלאחר מהלך  ההשתלטות של אלרוב - ייאבדו את בטחון השקעותיהם מה שיביא לקטסטרופה כלכלית ולקריסה למיליון  אזרחים שכספי הפנסיה וקופות הגמל שלהם מופקדים בחברת כלל .
ההיסטוריה הקרובה הוכיחה שהשתלטות של בעלי הון על  כספי פנסיה וחסכונות של הציבור גרמה  מחד להפסדים  כבדים לחוסכים העמלים  ו מאידך לרווחים כבירים לבעלי ההון. ( פרשות תשובה ודנקנר),
השאלות  שחייבות בתשובה  במצב זה הן  מי יערוב לכך שזכויות החוסכים יישמרו במלואן כדי להבטיח את קיום תנאי החסכונות שיעברו לשליטת אלרוב אקירוב? מי יגן על אותם חברי הנהלת כלל ביטוח ופיננסים שהצביעו נגד אקירוב שכנראה יפוטרו עם ההשתלטות ? אותם חברים   ועשויים לחשוף פרטים על הפרשה אם תמצא נגועה בעבירות שונות ושפוגעת באינטרס הציבור? 
זה המקום להזכיר מה שברור מראש: זכות הציבור לדעת מראש מה ייעשה בכספי הפנסיה ובחסכונות גוברת על כל זכות אחרת בעניין זה. 
לכן בשל ניסיון  העבר ומידת הנזק הפוטנציאלי  לכספי הפניה וקופות הגמל- יש להתייחס לעסקה זאת בחשדנות ובזהירות מופלגות.
אי לכך, נבקשכם, בשם האינטרס הציבורי, לחקור בהקדם את כלל הגורמים בפרשה ולהביא את מסקנות החקירה לעיון הציבור. 
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.