יומן פעילות - שוטף
קריאה לביטול החרם על וועדות הכנסת
04/01/2022

להלן נוסח מכתבנו בנושא הנ"ל, שנשלח לח"כ יריב לוין - יו"ר סיעת הליכוד בכנסת:

 

תנועת אומץ  פונה אליך על מנת לפעול לביטול החרם בפועל שהטילה סיעת הליכוד בכנסת על וועדות הכנסת.
 
להחרמת וועדות הכנסת  בידי סיעה גדולה בכנסת כמקשה אחת, אין תקדים בפוליטיקה הישראלית. היא פוגעת אנושות בכללי המשחק הדמוקרטי גורמת לכנסת למצב בלתי אפשרי מבחינה תפקודית, עובדה  הפוגעת אנושות בדמוקרטיה ובאינטרס הציבורי. 

כיו"ר הכנסת לשעבר אתה בוודאי יודע כי לרשות האופוזיציה עומדים כתמיד, שלל  כלים לגיטימיים  פרלמנטריים למאבק בממשלה  שזכותה להשתמש בהם כדי להחליף את הממשלה ולהתנגד לה.  
אי-השתתפות בליבת העשייה בכנסת  אינה כלי לגיטימי כזה, גם אם האופוזיציה  סבורה כי קופחה  בחלוקת  הוועדות בכנסת.  

להלן  חלק משלל הנזקים הבולטים  הנגרמים  מחרם על וועדות הכנסת: 

א.    בגלל החרם על הוועדות, הוועדה לביקורת המדינה בכנסת לא הוקמה שכן בראשה אמור לעמוד חבר אופוזיציה. המשמעות היא שכיום אין פיקוח של הכנסת על דוחות מבקר המדינה ואיש לא בודק אם הם נאכפים. בגלל החרם על הוועדות.

ב.    החרמת  הוועדות פירושה גם  שחברי האופוזיציה לא פוקדים את דיוני ועדת החוץ והביטחון ואין להם מושג מה קורה בזירה הביטחונית אינו מאתגר כרגע את מדיניות הממשלה, ואין שום פיקוח על המהלכים שלה. 

ג.    אי התכנסות ועדות משנה חשובות ביותר שהאופוזיציה הייתה אמורה לעמוד בראשן - ועדות משנה שעוסקות בתפיסת הביטחון, במוכנות של צה"ל ובכל משאבי האנוש בצבא (פגועי נפש, שיקום נכים ועוד).

ד.    גם ועדת האתיקה, שהיא למעשה בית המשפט לחברי כנסת, לא מתכנסת נוח לכולם וכשלא צריך לתת דין וחשבון על התנהגות לא נאותה. כבר חודשים שחברי כנסת מכל סיעות הבית מגדפים, תוקפים ואף מרביצים ולמחרת בבוקר הם קמים ופוקדים את הכנסת כאילו דבר לא אירע.

וכמובן מעל לכולם, נזכיר כי הנפגע העיקרי הישיר  מהחלטת סיעת הליכוד  הוא הציבור בכללותו  ללא הבדל השתייכות פוליטית   או מפלגתית . נבחרי העם המקבלים שכר מהקופה הציבורית  אמורים לשרת את הציבור ככתובת יחידה  ואל  לנו  לשכוח זאת לרגע.

אשר על כן , הננו קראים לך בשם  טובת המדינה, הגנה על  הדמוקרטיה  האינטרס הציבורי , לכבד את  כללי המשחק הדמוקרטי ולמנוע את המשך הנזק לציבור ולמדינה  ולהשתתף  כנדרש  וכראוי בפעילות הכנסת בוועדותיה. 
"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.