יומן פעילות - שוטף
יש להוציא בהקדם מסמך הבהרות בסוגיית תלונות אנונימיות במשרד הממשלה ומוסדות הציבור
13/10/2021

תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות לשר המשפטים, השר לביטחון פנים מפכ"ל המשטרה, הרמטכ"ל ופרקליט הצבאי הראשי, כדלקמן:
"לאחרונה אנו עדים לתופעה של אי טיפול בתלונות אנונימיות וגניזתן. תלונות אלה, בתחום הפלילי, ובמיוחד בנושא הטרדות מיניות, מוגשות לגורם המוסמך הן במשטרה, הן בצבא, והן גופים ציבוריים אלו ואחרים. 
לאחרונה, מתברר כי התגבש נוהג של גריסתן או סגירתן של תלונות אלה בשל העובדה שהמתלונן לא מזדהה. 
תנועת אומ"ץ פונה אליכם בבקשה לשקול הנחיות חדשות שיחייבו את הנוגעים בדבר להימנע מגריסה אוטומטית של תלונות אלה, ולמצוא את הדרך לחקירה ובדיקה ראשונית של התלונה. 
חשוב לציין כי מטבע הדברים יש מקרים בהם המתלונן נמנע מלפרסם את שמו בשל החשש לפגיעה זו או אחרת בו או במשפחתו. על כן יש למצוא את הדרך שתלונות כאלה, ובמיוחד בתחום ההטרדות המיניות, תיבדקנה ותיחקרנה לעומק.
 ע"פ פרסומים, נטען כי השר אלעזר שטרן גרס בהיותו ראש אכ"א תלונות של חיילות אשר התלוננו על הטרדה מינית כאשר היו בעילום שם.
 לעיתים אף בוחר המתלונן להימנע מחשיפת שמו, גם בשל החשש שיבולע לו.
 תנועת אומ"ץ סבורה כי הנחיה כזו, שתיתן לחוקרים קצה חוט לברר תלונות חמורות, יש בה עניין ציבורי רב במניעת התחמקותם של הנילונים מעונש הולם.
לסיכום תנועת אומ"ץ מציעה כי לאחר אמירותיו של השר שטרן מעל במת הכנסת נדרש להוציא מסמך הבהרות מטעם משרד המשפטים בסוגיית תלונות אנונימיות למשרדי הממשלה וכן למוסדות הציבור השונים כגון: משטרה, צה"ל, שב"כ המוסד וכו'."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.