יומן פעילות - שוטף
תופעות חמורות ומסכנות חיים בכבישים 85 ו-70, שב"חים המוצבים ע"י סרסורים בכבישי הצפון, משתלטים על צמתים מרכזיים
29/09/2021

תנועת אומץ, התנועה למען צדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה בדחיפות כדלקמן:
"הובא לידיעת התנועה ע"י תושבים בגליל המערבי כי בכביש 85 (מצומת עכו מזרח ועד כרמיאל ומזרחה) וכן בכביש 70 (מצומת יגור ועד כברי וצפונה) קיימות הפרעות קשות לתנועה, היוצרות מצב בלתי אפשרי בצמתים, עד כדי סיכון חיים ממשי לנוסעים וההולכים בדרך.
המדובר הוא בחבורות של שבחי"ם- גברים, ילדים ונשים, המוצבים ע"י סרסורים בצמתים של שפרעם ואחיהוד לאורך כביש 70 וכן עכו מזרח, ג'דידה ועד כרמיאל. אותם שבחי"ם יוצרים הפרות סדר בתנועה, נעים בין הרכבים תוך סיכון עצמם ואחרים, חוצים גדרות הפרדה ומהווים מטרד וסכנה לנוהגים בכביש.
יצוין כי הדבר נעשה כמעט מדי יום ביומו ואותם שבחי"ם אף מזהמים את המקום באשפה, בקבוקי פלסטיק ושברי זכוכיות.
מהמידע שבידינו עולה עוד, כי הפעילות של השבח"ים המתנהלת, מתוכננת ומתואמת ע"י סרסורים כולל הצבת תצפיות על הצירים בדרך לצמתים והצבת רכבי מילוט להברחת השבח"ים מהמקום בעת שנראות ניידות משטרה באזור, או על הצירים המובלים לצמתים שצוינו. בשלב זה מגיעה מכונית, אוספת את השבחי"ם ונוסעת במהירות מסכנת חיים על מנת לנסות ולהימלט מן המקום.
לפי עדויותיהם של תושבי המקום, נעשו עשרות פניות למשטרת ישראל אך למרבה הצער לא נעשה דבר והתופעה חוזרת על עצמה במלוא עוצמתה.
חשוב לציין כי התנהגותם הפרועה של השבחי"ם גורמת נזק בלתי נסבל הן לחברה הערבית והן לחברה היהודית באותה המידה, זאת מעבר להשתלטותם של העבריינים במקומות אלה גוברת ומחמירה מיום ליום. 
תנועת אומ"ץ, אשר שמה בראש מאבקיה את השמירה על החוק ודאגה לרווחת התושבים במדינת ישראל , פונה אליכם בדחיפות, להתערב ולבחון את האפשרויות לנטרל תופעה חמורה זו, לאלתר.
בהזדמנות זו, מבקשת תנועת אומ"ץ לחזור ולשלוח את הערכתה הרבה לפעולתה של המשטרה והכוחות הנוספים בתפיסת המחבלים אשר ברחו מכלא גלבוע."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.