יומן פעילות - שוטף
דרישה "לחשב מסלול מחדש" בפרשת עשרות פדופילים שזכו לחסינות
03/08/2021

להלן פניית יו"ר תנועת אומ"ץ ויו"ר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ ליועמ"ש לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפכ"ל המשטרה, בנדון:

     

לאחרונה חשף העיתונאי, מאור צור המשמש כראש דסק הפלילים והכתב לענייני משטרה ושב"ס בחדשות 13, פרשה שהוסתרה מעיני הציבור. ממנה עולה שניתנה חסינות ללמעלה מ- 30 פדופילים במסגרתה ימנע פרסום שמם למרות שהודו במפורש במעשה החמור.
על פי הפרסום, מזה כשלוש שנים מתנהל משפט פלילי כנגד הנאשם אלעד בן נון, המגדיר עצמו  
כ''צייד פדופילים'' בגין  סחיטה של יותר משלושים גברים.  הנאשם התחזה לקטין בן 15 וחצי ניהל שיחות ואף קבע להיפגש עימם תוך שברור כי מדובר בפגישה אסורה על פי הדין עם קטין.
הנאשם חשף עצמו במפגשים עם הבאים כ''צייד פדופילים''. בתמורה לאי חשיפתם ברבים ואת מעשיהם החמורים הוא דרש לשלם לו ולעמותות כסף. מדובר על פי הפרסום בחשודים בפדופיליה שהם בכירים במערכת הביטחון, הרפואה, אנשי עסקים ועוד.
מהפרסומים בתקשורת עולה כי במהלך חקירת משטרה נחקרו למעלה מ- 90 מעורבים. למרבה הפליאה - הוחלט להגיש כתב אישום נגד מי שמואשם בסחיטה בלבד.
הפרקליטות, על פי הידיעה,  שכנעה את ''הקורבנות'' להעיד בבית המשפט, להתוודות ולספר בדיוק מה קרה עם צייד הפדופילים כולל דבר הגעתם להיפגש, לכאורה, עם הקטין. למעורבים הובטח כי יעשו זאת בתמורה לצו איסור פרסום שמם. לא מאסר ולא אזהרת הציבור מפניהם והוקעתם והרחקתם מהחברה.
כמה מהם שהודו במעשה סיפרו בבית המשפט על השתלשלות העניינים שהובילה לקשר עם הקטין. 
לא הוגש כתב אישום נגד אף לא אחד מבעלי חסינות, מפני פרסום שמם.
כנגד ה''צייד'' הנאשם, לכאורה, שהיה קורבן בעברו לתקיפה, מבקשת התביעה להחמיר ולהרחיקו מהחברה במאסר ממושך - 14 שנים. מנגד פרשה חמורה זו מביאה לכך שלנו כציבור אין יכולת לדעת שאותם אנשים שמסתובבים בינינו חופשי וביניהם יש בכירים במערכות הממשלתיות השונות, הם בעלי תיק בגין חקירה פלילית בחשד לניסיון לבעילה אסורה בהסכמה או הטרדה מינית או ניסיון קיום יחסי מין עם קטין. 

נקיטת צעדים משפטיים נגד מעשה סחיטה ראויה בהחלט. לעומת זאת יש לגנות התחמקותם של עשרות פדופילים מלתת את הדין על מעשיהם החמורים כנגד קטינים.
העובדה שבין המעורבים בפרשה החמורה מעורבים בכירים בביטחון, בבריאות ובעסקים מחייבת החמרה ולא הקלה. זו העת לפרסם את שמות המעורבים בפרשה. לחשוף בפני הציבור  מי נתן את ההוראה למנוע מהציבור לדעת את שמותיהם של הפדופילים שקיבלו מעין תו ירוק להסתובב בינינו ללא חשש, פחד, מורא ובושה. 
הייתכן כי ילדי ישראל יהיו חשופים בפני אותם פדופילים שהמדינה כבר יודעת עליהם ואינה עושה דבר כדי להרחיקם מהציבור. להיפך, היא מעניקה להם חסינות ומאפשרת להם להסתובב חופשי בינינו ולסכן את ילדינו.
אנו פונים למכובדי להחזיר את אמון הציבור ולעשות את הכל על מנת לפתוח את הפרשה, להגיש כתבי אישום נגד כל מי שלכאורה, מהווה איום על פגיעה בילדים - ילדינו - נכדינו. הדעת לא יכולה לסבול מה היה קורה לו היה ילד מגיע לנקודת המפגש ולא הצייד אלעד?!
לא מתקבל על הדעת, שאנו הציבור, לא נדע את שמם. לא נקבל אי מיצוי הדין עם בני עוולה.
מדובר על פי הספרות המקצועית בפצצות מתקתקות. הכתובת על הקיר.
           

תנועת אומ"ץ - אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי דורשת צדק ומיצוי הדין כאן ועכשיו.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.