יומן פעילות - שוטף
מחדלים חמורים בביה"ח רמב"ם - פגיעה חמורה בבריאות החולים ובאימון הציבור
05/02/2020

בתאריך 5.2.2020 פונה ד"ר משה גורדון, יו"ר הצוות הרפואי של אומ"ץ לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בנוגע למחדלים חמורים בביה"ח רמב"ם - פגיעה חמורה בבריאות החולים ובאימון הציבור בנוסח הבא:

 

"

בעיתון "ידיעות אחרונות" מיום 5.2.2020 פורסמו בהדגשה שתי ידיעות זו לצד זו המציגות מחדלים חמורים. האחת, בבסיס חצור של חיל האוויר בו נפגעו כתוצאה משיטפון 8 מטוסי קרב, פרי מחדל שאחראים לו מפקד הבסיס ושלשה מפקדי טייסות. מפקד הבסיס מסיים את תפקידו תוך נטילת האחריות ומפקדי הטייסות ננזפו קשות. 
אכן, אין מתייחסים בסלחנות למי שאחראים למחדל והם נותנים את הדין בגינו.

לצד ידיעה זו, בכותרת ענק של העיתון, למדנו על מחדל חמור שבעתיים. חולי סרטן בבית החולים רמב"ם קבלו במשך כשנה וחצי תרופות כימותרפיות שפג תוקפן ואשר אינן ראויות לשימוש. בחלק מהמקרים אף זויפו תאריכים ומספרי עוצבות.

אם אכן אמת בידיעה, ופרטיה נכונים, מנהל בית החולים רמב"ם ומנהל המחלקה בה התרחש מחדל חמור זה אמורים לתת את הדין כאותו מפקד טייסת. בעוד שם הפגיעה הייתה ברכוש יקר בסך 30 מיליון ₪, כאן הפגיעה החמורה בבריאותם ואולי אף בתוחלת חייהם של חולים אונקולוגיים. יתרה על כן, ישנה כאן פגיעה קשה באמון הניתן ברופאים, בצוותים הרפואיים ובבית החולים עצמו.

תנועת אומ"ץ דורשת את בדיקתכם המיידית והמקיפה בנושא תוך הפקת לקחים בהקדם ובכלל זה מתן הדין ע"י האחראים.
"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.