יומן פעילות - שוטף
חשש להפליית שכר ולאי סדרים בתנאי העסקת ועד העובדים ברפאל
19/11/2019

להלן נוסח מכתב שהופץ היום למבקר המדינה בחתימתו של עוזר תנועת אומ"ץ, חבר הצוות המשפטי באומ"ץ - עו"ד עמית עוז:    

"

                                                                                             19 בנובמבר 2019                                    תיק עע/ 1101
לכבוד 
מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה


כבוד המבקר,


           הנדון: חשש להפליית שכר ולאי סדרים  בתנאי העסקת ועד העובדים ברפא"ל

 

בתאריך 12.9.19 התפרסמה  כתבה בחברת החדשות במהדורה המרכזית של ערוץ 12 המעוררת  חשד  לכאורה  לעבירות  חמורות  על  כללי מנהל תקין, בעניינים הכרוכים בתנאי העסקתם וגיוסם הפוליטי של חברי ועד העובדים  ברפא"ל  לטובת מפלגתו של שר הביטחון דאז.

 

א.    הסוגייה הראשונה המופיעה בכתבה מתייחסת לתוספות שכר חריגות אשר להם זוכים חברי ועד  רפא"ל  לעומת שאר העובדים מן המניין. המדובר בעלויות שכר שאין להן אח ורע בקרב העובדים, שנעות בין 33% ל95% לחברי ועד  שונים  על פני תקופה של שש שנים בין השנים 2012 עד 2018. נתונים אלה תמוהים ומשכך מעלים בהכרח  את השאלה מדוע זכאים חברי ועד לתוספות שכר  כה חריגות  העולות בעשרות אחוזים  על המקובל  ביחס לעובדים שאינם בוועד ?

 

ב.    חשד להפעלת עובדים לגיוס פוליטי לטובת מפלגת השר דאז כנגד הטבות שכר חברי הועד . על פי הכתבה  קרא סגן יו"ר הועד  מאיר ברנס  בגלוי לעובדי החברה הממשלתית להתפקד למפלגת שר הביטחון ליברמן "אחת המפלגות שתרמו תרומה גדולה לציבור העובדים בישראל, מפלגת ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן" (הציטוט מהכתבה). אין עוררין כי קריאה  פומבית כזאת  להצבעה קולקטיבית של קבוצת אינטרסים  בחברה ציבורית  אינה חוקית , בכך שהיא מערבת פוליטיקה במישרין  במערכת יחסי עבודה  בחברה  ומסכלת את חופש הבחירה  מאבני יסוד של חירויות הפרט . 

 

ג.    אם לא די בכך, נמנע הועד , כעולה מהכתבה, לערוך בחירות כבר למעלה מעשר שנים. יו"ר הועד שגילו עבר את גיל הפרישה מועסק כנציג עובדים. 

 

ד.    אם המצויין בכתבה אכן נכון, אנו בתנועת אומ"ץ  תמהים מדוע  אין פיקוח על התנהלות ועד העובדים מצד הנהלת החברה  האחראית על הועד  מכוח סמכותה? מדוע  אין תיעוד על התנגדות למהלכים הנ"ל מצד  שומר הסף , היועץ המשפטי  של רפא"ל , חברה ממשלתית החייבת  בנורמות  מיוחדות של שקיפות  ומינהל תקין  מכוח הדין ? 

 

ה.    אשר על כן, אנו פונים לכבודו לבדוק  לאלתר את המצוין לעיל . הדברים  חמורים שבעתיים  כאשר מדובר בחברה ממשלתית כרפא"ל (הרשות לפיתוח אמצעי לחימה).

 

נא התייחסותכם אלינו בהקדם ע"מ שנשקול את המשך צעדינו.

 

                                      בכבוד רב,

                                  עו"ד עמית עוז    
                        ח' הצוות המשפטי באומ"ץ
"
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.