יומן פעילות - שוטף
חשש לעבירות מנהל תקין חמורות בעמותת תנו לחיות לחיות
31/10/2019

עו"ד עמית עוז ופליצ'ה פלד פנו לרשום העמותות בירושלים בנושא הנ"ל, כדלקמן:

"בכתבת תחקיר שפורסמה ביום 4.9.2019 באתר "זמן ישראל"  עולה כי עמותת "תנו לחיות לחיות" (להלן: "תלל") העמותה הגדולה ביותר בישראל להצלת כלבים וחתולים מסתירה, לכאורה,  מן הציבור  מידע  חיוני על  התנהלותה המלאה כמצוין אף מסרבת למסור מידע לדרישת בית המשפט.

תל"ל הינה עמותה שרוב הכנסותיה ממומנות מכספי ציבור בתמיכת המדינה המסתכמות במיליוני שקלים בשנה. משכך הדבר, היא מחויבת בשקיפות מלאה הנוגעת לכל תחומי התנהלותה.

חשוב לציין כי פעילות למען בעלי חיים ורווחתם הנה מבורכת ביותר אך כל מצב בו יש היעדר שקיפות, ושיקולים כלכליים הגוברים על טובת החיות הוא פסול ובלתי ראוי. כאשר קיים מצב של ריבוי מכרזי עיריות לעיקור וסירוס חתולי רחוב ועוד פעילויות חיצוניות על מנת להרחיב כמה שיותר את הכנסות העמותה, נוצרת לכאורה ירידה דרסטית באיכות הטיפול בבעלי החיים.

תחקיר אתר "זמן ישראל" מצביע על רשלנות רפואית ומציין כי אחוז החתולים שמתו במהלך טיפולים שגרתיים במרפאת תל"ל ברמת גן גבוה פי כמה מן הממוצע הארצי במרפאות אחרות. כשנדרשה תל"ל  לדווח על כך ולנמק את מקרי המוות סירבה, לכאורה, לחשוף נתונים והתחמקה ממתן תשובות למרות בקשות חוזרות מצד מטפלי חתולים שמתו, ומצד עורכי התחקיר הנ"ל . 

בנוסף לכך, חשף האתר במסגרת התחקיר כי בעקבות ביקורת משרד החקלאות, בכלביית העמותה בכפר רות, מאות כלבים  סבלו  מתנאי אחזקה ירודים, וכי הכלבייה, כמצויין פועלת ללא רישיון עסק מזה שנים. 

אם המקרים אותם מציין התחקיר אכן נכונים, אנו בתנועת אומ"ץ סבורים כי האינטרס הציבורי מחייב בדיקה מעמיקה בראש ובראשונה לטובתם של בעלי החיים והסקת מסקנות מתאימות במקרה הצורך כלפי העמותה, הממומנת כמצוין בתחקיר במיליוני שקלים בכספי ציבור ובמאות אלפי שקלים לשנה מכספי המדינה."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.