יומן פעילות - שוטף
בקשה להורות לרשויות האכיפה לפתוח בחקירה פלילי בחשד לכאורי על קבלת תרומה אסורה והוצאת חשבונית על עבודה שלכאורה לא בוצעה
17/07/2019

להלן נוסח מכתבם של יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ - עו"ד יצחק מינא ויו"ר תנועת אומ"ץ - פליצ'ה פנחס פלד בנדון -

 

"

תנועת אומץ פנתה למבקר המדינה כבר בחודש נובמבר אשתקד על מנת לחקור את החשדות לפיהן קיבל מר אהוד ברק בין השנים 2004-2006 תמורה שלא כדין מקרן וקסנר הנאמדת בסכום  2.3 מיליון דולר, בהיותו איש ציבור, עבור מחקר שמעולם לא פורסם ובשעה שמי שכהן כראש ממשלת ישראל מתעקש לא לחשוף מה חקר...

מאז חלפו שמונה חודשים. עד כה ובאופן תמוה, נמנעו רשויות החוק לברר את החשדות בנושא זה. הדבר עצמו מחייב בדיקה. 

קרן וקסנר, כפילנתרופית, פועלת בשת"פ עם נציבות שירות המדינה בשליחת בכירים בשירות הציבורי ללימודים בארה"ב ובמתן מלגות. החודש נשלח המחזור ה- 31 לארה"ב. כ- 260 עובדי ציבור בישראל השתתפו בתוכנית, ובהם מפקדים בכירים בצה"ל ובשירות הציבורי. 

מר ברק קיבל מהקרן ולו לכאורה, תמורה בשלוש פעימות: מיליון דולר, 800 אלף דולר ו-505 אלף דולר. בשלושת המקרים צוין כי מדובר במחקר שביצע ברק עבור הקרן. ברק טוען באמצעי התקשורת כי רשויות המס והגורמים  הרלבנטיים קיבלו דיווח מלא על הכנסותיו אלו.

מפרסומים עולה כי תשלומי השכר של ברק חריגים ביחס לשכר בכירי הקרן. מדובר בקרן שפועלת בעיקר מתרומות משפחת וקסנר שנעו בתקופה האמורה סביב 10 מיליון דולר. כך יוצא אפוא, כי בשלוש שנים 2004-2006 מר ברק הפך למקבל השכר הגבוה ביותר של הקרן, בהפרשים משמעותיים משאר המשתכרים ממנה.

מר ברק והקרן מתעקשים לא לספק הסבר לציבור מדוע נולד הצורך בשירותי המחקר של אהוד ברק בסכומי עתק ועבור מה. כשאיש ציבור בעבר ובהווה יכול אבל מתעקש לא להסיר את העננה סביב עבודה שביצע עבור הקרן הדבר מחזק את הצורך בברור הנושא לאלתר, מה גם שמר ברק עומר כיום בראש רשימה הרצה בבחירות הקרובות לכנסת. 

בימים אלה אף פורסם כי מר ברק היה בקשר עם איש הקרן, המיליארדר ג'פרי אפשטיין, שהורשע בעבר בשידול קטינה לזנות ונעצר לאחרונה בניהול רשת לסחר בקטינות למטרות מין. עוד פורסם, להפתעתנו, כי גם לאחר הרשעתו של העבריין אפשטיין, מר ברק לא ראה פסול להיות בקשר עסקי עם האיש שהשקיע בחברת סטרט אפ שהוקמה לפני כארבע שנים ושמר ברק בעל 100 אחוז מניות בה.

הדבר מחזק את החשד כי החשבוניות שמר שברק הוציא לא הוצאו, לכאורה, עבור עבודה אמתית. על מר ברק מוטלת הזכות והחובה להוכיח הן לרשויות בישראל והן לציבור כי אכן ביצע את המחקר שבגינו הוציא חשבון. מר ברק יכול היה, כאמור, להסיר בקלות את העננה אך הוא מתמיד בסירובו, וסיבותיו עמו, להסתיר את מהות המחקר.

משלא הסיר את העננה מעל ראשו מוטלת בפניך החובה על פי הדין להורות לרשויות המס לפתוח בחקירה פלילית בנושא. על החקירה לבדוק האם בוצע, לכאורה, מחקר אמתי באמת והאם החשבוניות הוצאו כדין. 

במקביל, יש להורות למשטרה ולגורמים רלבנטיים נוספים לבדוק את טיב הקשרים בין מר ברק לבין אפשטיין ג'פרי.

עתה, משמבקש מי שהיה ראש ממשלת ישראל ושר בכיר בממשלות ישראל לחזור לזירה הפוליטית, חייבים חשדות אלה להיבדק ללא גרירת רגליים. רק כך יוכל הציבור להכריע בנושא בטרם יגבש את החלטותיו לפני הבחירות הקרובות בספטמבר.  "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.