יומן פעילות - שוטף
בקשה דחופה לחקירה ממצה לחשד במינוי יועמש לממשלה תמורת חסינות מהעמדה לדין
06/06/2019

סימוכין - התנהלות היועמש לממשלה בתיקי החקירה של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן.

 

להלן פנייתה של תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בנושא חמור זה-

 

"בתאריך 23.12.2012 נשלח אליך מכתב ע"י תנועת אומ"ץ חתום בידי יו"ר התנועה דאז, אריה אבנרי ז"ל, תחת הכותרת שבסימוכין. המדובר בתיק החקירה העיקרי נגד מר ליברמן שעסק בחברות הקש שעימם, לכאורה, היה קשור.
יום לאחר משלוח המכתב פורסם בעיתונות כי משרד מבקר המדינה פותח בבדיקה ובטיפול הכשלים בתיק ליברמן.  עובדה זו הועברה במכתב ליו"ר אומ"ץ דאז אריה אבנרי ז"ל.
במשרד מבקר המדינה, היו תמהים בזמנו, בדבר אופן התנהלותו הקלוקלת של היועמ"ש (דאז) ויינשטיין, העומדת בסתירה לסדרי מנהל תקינים וכן לכשלים המקצועיים שיתגלעו באופן טיפולו בפרשה", ע"פ החומרים שבידינו. 
בימים אלה ממש הולכת המדינה לבחירות תחת האשמות פומביות בין ראש הממשלה נתניהו לבין השר לשעבר ליברמן.
בעקבות כך התגייס בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, להגנת אביו וחשף בטוויטר כי לנתניהו לא נותרה ברירה אלא למנות את ויינשטין כיועמ"ש לפי דרישתו האולטימטיבית של ליברמן.
למותר לציין כי מקום שבו בוחר חשוד בדין את זהות מי שאמור להמליץ עליו על העמדה לדין הוא מקום, לכאורה, מושחת.
כאשר מדובר במינוי יועץ משפטי לממשלה  ש"נתפר" לבקשת חשוד - קל וחומר כשמדובר בחשדות  בפלילים  -  מדובר ב"רעידת אדמה" במערכת יסודות המשפט - מן המסד ועד לטפחות. 
היועמ"ש הוא העומד בראש התביעה הכללית במדינת ישראל, והוא היחידי הרשאי להגיש כתבי אישום נגד ראש ממשלה מכהן. תפקידיו כמגן האינטרס הציבורי מחד וכיועץ הקובע את הגבולות החוקיים של פעולות הממשלה מאידך, מקנים לו  מעמד על שהוא ייחודי בקרב חבורת "שומרי הסף" החיוניים לביצורה של הדמוקרטיה הישראלית.
אין ספק כי האינטרס הציבורי לטובת המדינה מחייבים בדיקה מעמיקה של מקרה זה המערב, לכאורה, אינטרסים אישיים ופוליטיים מושחתים כתנאי למינויים בכירים בעולם המשפט. זהו דפוס פעולה פלילי ומסוכן השייך בלעדית למשטרים אפלים. אשר על כן, תנועת אומ"ץ  קוראת בדחיפות לכבודו לפתוח בחקירה מחודשת לשם מיצוי האמת בפרשה כאובה זאת."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.