יומן פעילות - שוטף
סגירת שד' ירושלים ביפו לתחבורה ציבורית למשך 3 שנים וללא הודעה מוקדמת בניגוד לסיכום מוקדם
23/05/2019

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה (פנחס) פלד פונה לשר הפנים מר מכלוף דרעי כדלקמן -

 

"ע"פ חומרים שבידינו עולה כי חברת נת"ע , משרד התחבורה ועיריית תל אביב הבהירו לתושבים בשנים 2015-2017 כי במהלך כ 3 שנים ,זמן העבודות על הרכבת הקלה בשדרות ירושלים -
א.    נתיב אחד בשדרות ירושלים יפו , יישאר פתוח לתחבורה ציבורית לכל אורך זמן הביצוע .
ב.    העבודות בשדרה לא יחלו בטרם הושלמו העבודות על ציר שלבים . 

נודע לתנועת אומ"ץ כי למרות הסיכומים המוקדמים, הודיעה נת"ע באופן חד צדדי, "דחוף" ותמוה מאוד  ,ובהתראה קצרה של 30 יום על סגירה מלאה של  שדרות ירושלים לתנועת תחבורה ציבורית , למשך 3 שנים של עבודות הרכבת הקלה. ללא השארת נתיב תחבורה ציבורית בשדרה וכאשר ציר שלבים לא הושלם . 

מדובר בכ- 50,000  איש מתגוררים  באזור  עירוני צפוף זה ולא ניתנו חלופות ראליות לחופש תנועתם בעת סגירת ציר התנועה הראשי בעיר למכוניות ותחבורה ציבורית.  
הרחקת התחבורה הציבורית ממרכז יפו תגרום להגברת תנועת כלי רכב לרחובות הצדדיים מחד ,והגבלת תנועת המקומיים התלויים בתחבורה ציבורית מאידך .  
פגיעה בחופש התנועה, בחופש העיסוק , פגיעה באנשים מבוגרים, בעלי מוגבלויות , הורים וילדים .
פגיעה בתנועת רכבי חירום ויצירת  פקק תנועה ולחץ קבוע של מכוניות בכל הרחובות הצרים , חלקם אף ללא מדרכות . מדובר בהחלשת האוכלוסייה ופגיעה חמורה מאוד בחייהם. 
פגיעה חמורה בבעלי העסקים ויצירת קושי אמתי לספקים עובדים ולקוחות להגיע ליפו ומניעת כניסת אלפי אנשים אשר הגיעו ליפו לאזורי הבילוי, המסחר, התעסוקה באמצעות תחבורה ציבורית ו/או אפשרויות הגישה. . 

פגיעה חמורה מאוד באנשים המבוגרים שלא יצליחו להגיע רגלית לציר שלבים המרוחק כאשר יושלם .
 נכים והורים לילדים קטנים שאין ביכולתם ללכת לתחבורה ציבורית , אם וכאשר תבוצע בציר שלבים הנמצא במרחק רב  ומנותק  לחלוטין מעורק החיים ביפו. 

אומ"ץ רואה בחומרה את חוסר המענה והשלכת התושבים לקבלת תשובות מחברת נת"ע לעיריית תל אביב וחוזר חלילה , כאשר שני הצדדים מאשימים אחד את השני בהחלטה , ואינם לוקחים אחריות ופתרון לבעיה ובכך יוצרים במשותף פגיעה חמורה נוספת בתושבי יפו. 

חברת נת"ע האחראית לתכנון ולביצוע ,עוסקת בכך שנים רבות בתקציבי עתק , האם מדובר בתקלה תכנונית? כיצד נוצר שינוי כה מהותי ולא צפוי שאינו מאפשר לעמוד בסיכום מוקדם וגורם לפגיעה קיצונית בתנאי חייהם של עשרות אלפי אנשים , ובכלל זה פגיעה באמון הציבור . 


חברת נת"ע האחראית לשיתוף הציבור בהתאם לנהלים ותקנות. 
מפרה סיכום מוקדם וגורמת לביטול של זכות הציבור לשקיפות ומידע .
אובדן האמון, לכאורה,  של הציבור בכל הליכי השיתוף יפגעו הן בהליך התכנון והן בהליך הביצוע .
העולה מתחושת  התושבים  היום  הוא שהסיכום המוקדם נועד להטעיה וההשתקה ,לאור סיכום מוקדם מטעה  שנועד לכאורה להשתקתם בשלב התכנון , ללא כל כוונה לעמוד בסיכומים .
תחושה וטענה זו תעמוד לעד מול עיני אזרחים בהליכי תכנון משמעותיים. 
בקשותיהם החוזרות  של התושבים לקבל מידע מפורט , מידע סביבתי , ובעיקר תסקירי מידע על גודש תנועה העומד בבסיס התכנון – לא נענו 

אומ"ץ רואה בחומרה את אי עמידת נבחרי הציבור בעיריית תל אביב לצד התושבים בגלוי ואף במקומם  נוכח המצב החריג ,בכדי לעצור מידית את הסגירה על יפו . 
למרות דיונים המתקיימים בתקופה האחרונה בעיריית תל אביב ונת"ע , לא טרח, לכאורה, אף אחד לידע את התושבים על רוע הגזרה והפרת ההסכם המוקדם. 
לדברי התושבים ,כפי הנראה , הסכמים קואליציוניים מגבילים אינם מאפשרים לנבחרי ציבור לעמוד לצד תושבים או להביע דעה המנוגדת לעמדת ראש העיר והדבר חמור פי כמה .  

תנועת אומ"ץ עומדת לצד תושבי יפו ודורשת לעצור את סגירת השדרה ל 3 שנים לצורך עבודות ,ולבצע חשיבה מחודשת ותכנון ביצוע בהתאם לסיכום מוקדם ,ללא סגירת שדרות ירושלים לתחבורה ציבורית, וללא פגיעה קיצונית וחמורה בתושבי יפו ובעיקר באוכלוסייה המבוגרת. "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.