יומן פעילות - שוטף
אומץ פונה לשר האוצר מר כחלון בבקשה להתנות כניסה לממשלה בביטול פיסקת ההתגברות
13/05/2019

אומץ פונה לשר האוצר מר כחלון בבקשה להתנות כניסה לממשלה בביטול פיסקת ההתגברות בפנייתה כדלקמן -

 

"תנועת אומ"ץ  יוצאת אליך בפנייה נחרצת למען המשך התנגדותך לחוק "עוקף בג"ץ" הידוע גם 
בשם "פסיקת ההתגברות" שעלולה חלילה לעקר את בג"ץ מסמכותו השיפוטית העיקרית ולסרס את הלגיטימציה הציבורית שלו כמגן האחרון של החלשים והנזקקים להגנה בחברה בפני עריצות הרוב.
הצעת החוק הנ"ל מקבעת את עליוניתם של שיקולים פוליטיים מעל האינטרס הציבורי ומעל לכל שיקול משפטי.

ימים אלה אינם קלים למערכת המשפט, ימים בהם פוליטיקאים מסוימים עושים ככל העולה על רוחם כדי להחלישה מתוך כוונה לשלוט בלי פיקוח. לא לחינם נזעקו ראשי מערכת המשפט בעבר ובהווה נגד התיקון לחוק ובכללם עורכי דין רבים הגורסים כי חוק זה יהווה גורם להשפעה שלילית ביותר על מערכת המשפט: נשיא בית המשפטי העליון לשעבר, אהרון ברק, קרא לו באוזני ראש הממשלה "גלולת רעל". המשנה ליועמ"ש צוטט באומרו כי פוליטיקאים מסוימים רואים ב"שומרי הסף" לא רלוונטיים וכעול על השלטון. נשיא המדינה, ראובן ריבלין יצא אף הוא נגד מה שכינה "עריצות הרוב וקיפוח זכויות המיעוט בכוח הזרוע".

אומ"ץ רואה בפסקת ההתגברות, "דגל שחור" המתנוסס מעל ראשה של הדמוקרטיה בישראל ותומכת בעמדת בית המשפט העליון לפיה יידרש רוב מינימלי של 70 חכ"ים כדי לחוקק מחדש חוק אשר נפסל ע"י בג"ץ וזאת כדי למנוע רוב קואליציוני אוטומטי לבטול החלטות בג"ץ.

אדוני שר האוצר, אומ"ץ פונה אליך בדחיפות ולפנים משורת הדין ע"מ שתתנה את כניסתך לממשלה בביטול פיסקת ההתגברות. לאור חשיבות הנושא, אומ"ץ  מצפה ממך לא להיכנע לשום מניפולציה פוליטית מול הניסיון למוטט את שלטון החוק במדינה.

הדמוקרטיה הישראלית נתונה בידך בעת הזאת, אנא אל תיכנע".


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.