יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מתנגדת נמרצות להפסקת הפעילות של ועדת השקיפות בכנסת
22/04/2019

להלן נוסח פנייתם של יו"ר תנועת אומ"ץ וחבר השלטון המקומי בשלוחת אומ"ץ צפון ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין:

 

"תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי מינהל תקין, טוהר המידות ודמוקרטיה.
כמו כן דוגלת אומ"ץ בשקיפות מלאה בפעילויות שנעשות על ידי השלטון המרכזי והשלטון המקומי, לפי כך תנועת אומ"ץ מתנגדת בכל תוקף להפסקת פעילותה של וועדת השקיפות.

מחומרים שבידינו ומפרסומים שונים ברשתות החברתיות השונות עולה כי הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר ממליצה להפסיק את פעילותה של  ועדת השקיפות בכנסת. בגלל יחסים עכורים בין יו"ר הועדה חברת הכנסת סתיו שפיר לבין חברי הכנסת דוד ביתן ודודו אמסלם ועוד.

לעניות דעתנו, אין כל סיבה מוצדקת להפסקת פעילותה של ועדה חשובה זו. שתפקידה העיקרי הוא לחשוף ולהציג בפני הציבור הרחב אי סדרים ומחדלים מקפחים. בנוסף לכך, זוהי פגיעה קשה בעקרונות הבאים:

א.    בזכות הציבור לדעת.
ב.    בשקיפות- שהיא חשיפה של פעילות ופעולות אסורות על פי החוק או אינן כשרות בלשון המעטה.
ג.    ביכולת הפיקוח של הרשות המחוקקת על הרשות המבצעת.

הנגשת המידע לאזרחי המדינה הוא אבן יסוד בדמוקרטיה וביטול העברת מידע חיוני זה הוא פגיעה קשה בעקרונות דמוקרטיים. ניתן לקבוע בוודאות שביטול השקיפות יעודד מעשי שחיתות בשלטון המרכזי וגם בשלטון המקומי וזו לא אגדה. אנו והציבור נחשפים להם השכם והערב. הדבר בא לידי ביטוי בהסכמים קואליציוניים שערורייתיים ובמספר לא מבוטל של ראשי רשויות מקומיות שנחקרו נשפטו והורשעו ."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.