יומן פעילות - שוטף
מינויים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
14/01/2019

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד יחד עם יו"ר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא ועו"ד עמית עוז , חבר הצוות המשפטי באומ"ץ

פונים לנציב שרות המדינה - פרופ' דניאל הרשקוביץ כדקלמן:

 

"

בעקבות מכתבך מיום 26/12/18, שנשלח לכל המנהלים הכלליים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך, בנושא המינויים בתקופת הבחירות, מתכבדת תנועת אומ"ץ , האמונה על צדק חברתי ומשפטי, לפנות אליך, בעניין שבנדון, כדלקמן:
1.    ביום 24/12/18 פנתה לתנועת אומ"ץ הגב' יוליה שמאלוב ברקוביץ, המכהנת כיו"ר מועצת רשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בבקשה להיאבק כנגד מנהל לא תקין ופגיעה חמורה בטוהר המידות, המתחוללת לכאורה, בימים אלה במשרד התקשורת.
2.    לנוכח חומרת הטענות והנסיבות המתוארות על ידי הגב' שמאלוב ברקוביץ, שאף נתמכות באסמכתאות כתובות (שצורפו אף הן), פנתה תנועת אומ"ץ ביום 26/12/18 למבקר המדינה בבקשה לבחון התנהלות זו ואף, להוציא צווי מניעה זמניים כנגד המנויים הצפויים ברשות, זאת, עד לבירור הטענות בדבר אי תקינות מינויים אלו. 
פנייתנו למבקר המדינה, (לה צורף גם מכתבה של הגב' יוליה שמאלוב ברקוביץ כפי שנשלח אל תנועת אומ"ץ), מצורפת למכתבנו זה.
3.    כפי שניתן להיווכח, במכתבה מתארת הגב' שמאלוב ברקוביץ מסכת חמורה של לחצים פסולים (לרבות מינויים פוליטיים לא ראויים) ולכאורה מהלכים לא תקינים שתכליתם "לכופף" את הרגולטור ולמנוע מבעדו לבצע את מלאכתו נאמנה, דהיינו, לשמור על האינטרס הציבורי. 
4.    ממצאים חמורים אלו (מלבד שאפשר שעולים לכאורה גם כדי אי חוקיות וביצוע עבירות פליליות) נגועים בהפרה חמורה של טוהר המידות, כרוכים בפגיעה אנושה בעצמאותה של מועצת הרשות, ומטרתם להביא לזניחת האינטרסים של שוק התקשורת ושל הציבור.  
5.    לא זו בלבד, עולה החשד כי בהתנהלות חמורה ולא תקינה זו, לקחו ולוקחים חלק, גורמים ציבוריים, ואף בכירים בצמרת השלטונית כגון: שר התקשורת (מר איוב קרא), מנכ"ל משרד התקשורת והיועץ המשפטי של משרד התקשורת ועוד.
6.    כפי הניתן לראות, עסקינן בטענות למינויים פוליטיים לכאורה המתייחסות לגופים אשר הינם בליבת התקשורת בישראל.
7.     לטענות אלו, הנוגעות, כאמור, לגופי התקשורת המרכזיים בישראל, רגישות אף גבוהה יותר בתקופת הבחירות.
8.    על כן, מינויים אלה, לא רק שלא עומדים בתנאי הסף שקבעת לאישור מינוים בתקופת הבחירות: "מקרים חריגים ביותר בהם יהיה ברור מעל לכל ספק כי המינוי דחוף, וכי מדובר במינוי מקצועי ללא כל זיקה פוליטית" אלא, שבתן הדעת לטענות המועלות כנגד מינויים הנ"ל והעומדים בימים אלו לבחינת מבקר המדינה, והעובדה כי מדובר בגופי תקשורת מרכזיים במדינת ישראל, הרי שעל הועדת החריגים להרחיק את ידה מלבחון מינויים אלו, לא ככל שכן, להמליץ על אישורם.
9.    לאור כל המקובץ לעיל, נבקשך, שלא לאשר את המינויים האלה, ככל ובקשה לאישורם תוגש לבחינתך.
10.    בכל מקרה של הגשת בקשה כאמור, נבקשך להודיענו בדבר הגשתה, זאת, מכוח חוק חופש המידע, התשנ"ח - 1998.
11.    זאת ע"מ לשקול את המשך צעדינו."


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.