יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מכריזה על מאבק חסר פשרות במינויים מוניציפאליים פוליטיים פסולים ופותחת "קו חם" מיוחד
06/12/2018

אומ"ץפונה לראשי רשויות, חברי המועצות והציבור הרחב בנושא הנ"ל כדלקמן:

 

"כידוע לכם, במהלך 2018, תנועת אומ"ץ התמקדה בפעילותה המשימתית לשמירת טוהר המידות והמאבק בשחיתות בתחום המוניציפאלי - ובכך נחשפו וגם נמנעו לא מעט מעשים אסורים ופסולים ברשויות שונות. אך בכך לא הסתיימה פעילותינו בתחום ציבורי/חיוני זה.

בתום מערכת הבחירות לרשויות המקומיות 2018 ומניסיון העבר המצער כמו גם דוחות מבקר המדינה החמורים שיצאו בשנים האחרונות, אנו צפויים גם השנה לאחר הבחירות לתופעה מכוערת של מינויים פוליטיים פסולים לעובדים ברשויות ובתאגידים הקשורים בהן.

ברשויות מקומיות שונות עשויים כבעבר ראשי הרשויות וחברי הקואליציות למנות פעילים פוליטיים ומקורבים למישרות שונות וזאת במיכרזים לקויים לחלוטין, בהעסקה אסורה כחוק ובכך הדבר אף יביא לפיטורין של עובדים ותיקים בכדי לפנות מקום למקורבים.

מינויים פסולים אלו מפרים את אמון הציבור ברשויות, פוגעים בשלטון החוק, רומסים את עיקרון השוויון וכמובן מורידים את רמתה המקצועית של הרשות המקומית.

תנועת אומ"ץ פותחת במאבק חסר פשרות בתופעה זו ומקימה לצורך כך צוות מיוחד שיעקוב אחר מינויים שכאלו בצורה פרטנית וידרוש מרשויות המדינה לעצור מינויים אלו בזמן אמת.

אומ"ץ קוראת לציבור הרחב ובכללם עובדי הרשויות לדווח מיידית על כל מקרה שכזה בדוא"ל mekomi@ometz.org.il (אין צורך לצרף את פרטי המתלונן). כל פניה תיבדק בהקדם וכמובן סודיות מקור הפניה תישמר.
בכדי למגר תופעה זו ביישובכם, אנא שתפו פעולה ודווחו לנו בזמן אמת וללא חשש במייל mekomi@ometz.org.il וביחד נשפר את איכות השלטון המקומי וטוהר המידות במדינת ישראל."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.