יומן פעילות - שוטף
פרשת הצוללות, האם קצה הקרחון?
21/11/2018

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד פונה לכבוד מבקר המדינה בנדון כדלקמן:

 

" עם סיום החקירה בפרשת הצוללות ולאור הודעת המשטרה כי ישנה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד שישה מעורבים, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבך לנושא האחריות המיניסטריאלית, שמן הסתם אישיות כזאת או אחרת (או יותר מאחת) אחראית למינוי המעורבים בפרשה ולתפקידם וגם בהעדר אשמה באופן אישי, עדיין עומדת על הפרק סוגיית האחריות השילוחית (מיניסטריאלית) שחשיבותה גדולה במדינה מתוקנת ודמוקרטית, מי שאישר וחתם על ביצוע העיסקה שומה עליו לפקח ולבקר את עבודת הצוות המקצועי ולבדוק את רזי העסקה בשלביה השונים ולהיות בקיא בפרטיה עד לפרט האחרון.


ובהעדר כל אלה, כפי שמסתמן בפרשה זאת, עליו לשאת באחריות כוללת לכל מרכיביה ותוצאותיה. 

 

אדוני המבקר, תנועת אומ"ץ טוענת כי יש להפריד בין ההליך המשפטי אשר במידה ויהיה כזה יטופל בבית המשפט, לבין האפיק הציבורי והמשמעויות הנרחבות שלו.

 

מדובר כאן בפרשה דרמתית וחסרת תקדים בחומרתה מאז הקמת המדינה, ועל כן היא, הפרשה מחויבת וראויה להיות מטופלת על כל היבטיה, הן המשפטיות והן הציבוריות. לפיכך אנו סבורים כי נכון יהיה להמליץ על הקמת וועדה ציבורית ממלכתית לחקר ההיבטים הללו של הפרשה. 

 

להזכירך, כבוד מבקר המדינה כי תנועת אומ"ץ בתקופתו של אריה אבנרי ז"ל, היא זו אשר חשפה את פרשת הצוללות באפריל 2013 והיא זו אשר שלחה מכתב סודי ליועץ המשפטי לממשלה שבעקבותיו מנעה מראש הממשלה למנות את תא"ל אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, זאת לאחר שבחודשים מאי-יוני 2016 חבר מועצת המנהלים של תנועת אומ"ץ  חשף בפני המשטרה-433 את כל המידעים והמסמכים האותנטיים הרבים לגילוי פרשת הצוללות. בכך הביא לפתיחת חקירת משטרה רוחבית ומעמיקה בסוגיה ואנו מלווים את כל התהליך וההתפתחויות מאז ועד היום.

 

אומ"ץ תמשיך לעמוד על המשמר כתנועה המחויבת ציבורית להיות הלפיד לפני המחנה, עד אשר ימוצו כל ההליכים הן המשפטיים והן הציבוריים וזאת כדי להפיק את הלקחים הנדרשים להבטחת ביטחון המדינה, וטוהר המידות במוסדותיה השלטוניים והציבוריים. "
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.