יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת הפסקת הסעת נוסעים לאלתר ברכבת החדשה בתקופת ההרצה
25/10/2018

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד וח.הצוות המשפטי באומ"ץ, עו"ד עמית עוז פנו לשר התחבורה ודרשו משר התחבורה וממקבלי ההחלטות ברכבת ישראל להפסיק לאלתר הסעת נוסעים בקו הרכבת החדש ירושלים – תל אביב, הנוסעת עד עתה מירושלים לנתב"ג. זאת, לעד תום תקופת ההרצה ובמידה ויובטחו שלומם וביטחונם של הנוסעים ברכבת ללא צל של ספק.


לאחרונה אנו עדים לתקלות חוזרות ונשנות מסוגים שונים בפעילות הרכבת, על בסיס כמעט יומי, כשהחמורה ביניהן  גרמה לעצירתה של הרכבת למשך שעתיים תמימות בתוך מנהרה סגורה עד אשר חולצו הנוסעים באמצעות קטר חלופי.


למרות הודעות הרכבת התמוהות ש"אין מדובר באירוע בטיחותי" ,יודע כל בר דעת, כי עצירה כפויה של שעתיים תמימות ברציפות בנסיעת הרכבת, בתוך מנהרה אטומה היא אירוע חמור, שרק בנס לא הסתיים  באסון, ולו בשל החרדה ותחושת הדחק שבהן היו הנוסעים נתונים, מטבע הדברים. זאת, מבלי להזכיר מקדמי סיכון נוספים. 


בהקשר לכך, לא ברור החיפזון להשיק את הקו החדש בכל מחיר כבר בתקופת ההרצה מירושלים לנתב"ג ובחזרה, לשאול קרונות מקווים עמוסים לטובת הקו החדש אשר אינו מאכלס ממילא די נוסעים לאורך היום , ובטרם הושלמה הנחת התשתית של הקו הראשי מירושלים לתל אביב ובחזרה.חרף אלה, טרחו מקבלי ההחלטות  לעודד נוסעים להשתמש ברכבת בכל מחיר, בפרסומות, בכלי התקשורת ובאמצעות כרטיסי חינם, כמובן על חשבון הקופה הציבורית.


כמי שאמונים זה שנים על ביצורו ואכיפתו ושל  שלטון החוק ומינהל תקין, אין בלבנו ספק קל, שהאינטרס הציבורי, שהוא שלומם, רווחתם וביטחונם של הנוסעים, מכריע במקרה זה, גבר וגובר על כל שיקול זה או אחר המונח לפני מקבלי ההחלטות ומחייב הפסקת הפעילות המידית בקו זה עד להשלמת הניסויים וההרצה, זאת, לחשש חלילה מאסון בלתי צפוי.
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.