יומן פעילות - שוטף
החיים הטובים במדינת ישראל ומי שנהנה מהם (במענה למכתב סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן מ- 3.9.18)
16/10/2018

ככל שקרב מועד הבחירות נישאים ברמה נאומי נבחרי הציבור ובראשם ראש הממשלה המתארים את איכות חיינו כאחת הטובות בעולם.


מדינה שנהדר לחיות בה וכשאנו שומעים בשבחי המדינה הזו בה אנו חיים, אנו הולכים לעתים שבי אחר הדברים ועל אף שמכירים אנחנו את המציאות היומיומית, יש בנו הנטייה להיסחף ולהיגרר אל האשליה הזו להאמין ברצוי ולשכוח קמעה את המצוי. טוב לחיות כאן כל עוד אתה בריא.

יו"ר הצוות הרפואי של אומ"ץ, ד"ר משה גורדון, סבור למרבה הצער שמנהיגינו, מובילי דעת הקהל ובני משפחותיהם, אלו הנמנים עם האליטה הישראלית, מנותקים מהעם ומהחוויה הישראלית. אלו שלא יתקעו בחדרי המיון במשך שעות כאחד האדם. הם לא יטעמו את טעם ההשפלה והפגיעה בכבוד האדם בגין אשפוז במסדרון. הם אינם נתקלים במציאות היומיומית של האזרח הפשוט במערכות ציבוריות. נבחרי הציבור אינם מכירים את העמידה האינסופית בפקקים של המדינה בכל תחומי השרותים הציבוריים בכלל זה השרותים הרפואיים. 
אין הם מכירים את החוויה הקשה והבלתי נסבלת של המתנה בתורים בחדרי המיון, כאובים ברמות בלתי נסבלות כשהם מלווים באדם שאין לו כיסא לשבת עליו. 

נבחרי הציבור הללו, אשר דלתות השרותים הרפואיים פתוחים לפניהם לא יזדרזו לתקן את המעוות במערכות הללו מכיוון שאינם מכירים אותם. מציאות חיינו העגומה זרה להם.

מן הראוי היה שהם כמונו יזכו לאותו שרות המחייב שיפור ותיקון על מנת שיאבקו עבורנו לשיפורו.
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.