יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה קובלנא כנגד ח"כ דליה איציק
27/05/2009

תנועת אומ"ץ הגישה קובלנא לועדת האתיקה של הכנסת כנגד ח"כ דליה איציק, משום שניצלה, לכאורה, את מעמדה בזמן כהונתה כיו"ר הכנסת.

במכתב שנשלח אל יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ שלי יחימוביץ', נכתב:
תנועת אומ"ץ מבקשת להגיש קובלנא כנגד חברת הכנסת דליה איציק אשר ניצלה, לכאורה, את מעמדה, עת כיהנה כיו"ר הכנסת: 
1. בתחקירים שפורסמו ב"ישראל היום" וב-ערוץ 2 נחשפו פרשות מעלות חשד על פיו נהגה ח"כ איציק, בין במישרין, בין בעקיפין, באמצעות מנכ"ל הכנסת ועובדי הכנסת, לשפץ את דירתה הפרטית ולהפכה לדירת שרד, כדבריה – על חשבון כספי ציבור. סיכום החשבונות עפ"י שפרסום בתקשורת עמד 171 אלף שקלים.
עם כניסתה של ח"כ איציק לתפקיד, החלו עבודות שיפוץ נרחבות בביתה וכן הכנסת ריהוט חדש, וזאת בניגוד לנוהל המחמיר של הכנסת, באותו הזמן, שהבהיר שישולמו הוצאות רק עבור עבודות צבע ושיפוצים קלים כתוצאה מבלאי סביר והחלפה ושיפור של ריהוט פעם אחת בלבד לפי הצורך - כלי אוכל בכמות סבירה וציוד תקשורת. מההוצאות השוטפות ישולם רק שליש מחשבון החשמל. כל היתר - לא.
עבודות השיפוצים נעשו ללא מכרז ע"י החברה שביצעה  במקביל שיפוצים במשכן הכנסת.
יש להוסיף, כי ארבעה חודשים אחרי השיפוצים האלה, נחתם בכנסת נוהל חדש ונדיב ביותר על השתתפות בהוצאות דירת היו"ר, אשר העניק ליושב ראש הכנסת סל עשיר של הטבות, מוצרים ושיפוצים. אעפי"כ מציין הנוהל כי "הוצאות מסוג זה יוצאו במשורה ובמינימום ההכרחי".
לאור האמור לעיל, נראה כי השיפוץ וקניית הרהיטים בביתה של ח"כ איציק, נעשו בניגוד לנוהלי הכנסת ובניגוד לכללי המנהל התקין וחובת השמירה על טוהר מידות.

2. בהקשר לכך, יש להזכיר את העובדה, שח"כ איציק החליפה לשכה ועברה ללשכה הגדולה ביותר בכנסת, תוך איחוד של שני משרדים של חברי כנסת. החלטה זו, יש לציין, נתקבלה יום לפני סיום כהנותה של ח"כ איציק כיו"ר הכנסת, עת כיהנה כיו"ר הכנסת.גם צעד זה נראה לנו בלתי אתי לכאורה.

3.  אנו מבקשים לדון גם בהוצאות המופרזות שהוציאה ח"כ דליה איציק לצורך כביסת בגדיה האישיים.

4. לפיכך, מתבקשת ועדת האתיקה לדון בקובלנא זו המוגשת בפניה.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.