יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מתריעה על הסתרת מכתבים וניירות עמדה מעיני הציבור שנשלחו לצוות לבחינת העתקת מכון וולקני לצפון
26/11/2017


להלן נוסח פנית תנועת אומ"ץ לגברת דלית זילבר, מנהלת מנהל התכנון יו"ר צוות לבחינת העתקת מכון וולקני בהתרעה כדלקמן:

 

"שלום רב, 
 

לפתחך הונח אתגר משמעותי והוא בחינה של היתכנות היוזמה להעתקת מכון וולקני לצפון והשפעתה על המחקר החקלאי בישראל שהוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמצעות שר החקלאות, אורי אריאל. 

לפני מינויך לתפקיד, הממשלה כשלה בהליכים שקודמו כדי לקבל החלטה להעתיק את מכון וולקני לצפון. נזכיר בהקשר לכך את החלטת בג"צ שביקר בצורה חריפה את היעדרותו של איש מחקר חקלאי מהצוות שהרכיב  ראש הממשלה. את הסתרת חוות הדעת של המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במחקר ומדע על ידי המועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה השוללת את העתקת מכון וולקני בנסיבות הקיימות בשל הנזק הבלתי הפיך שייגרם למחקר החקלאי בישראל. 
 
וכן על רקע מעורבותו התמוהה של ראש הממשלה בהעתקת המכון בזמן שנושא זה לא נמצא באחריותו או בסמכותו ובעוד - כך פורסם  - לחברו הטוב של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, הייתה קרקע בסמוך לקרקעות המכון, באופן שלהעתקת המכון או אפילו החלטה כזו שתתקבל הייתה כדי להשביח את הקרקע.

לאור הנסיבות הקשות שמלוות את היוזמה נבקש שתנהגי במשנה זהירות בכל הקשור למידע הנבחן על ידי הצוות וההליכים המתקיימים מעתה ואילך בצוות כדי לייעץ לממשלה בנושא. 

בהקשר לכך הובא לידיעתנו שישנם 56 מכתבים שנשלחו לצוות משלל גורמים מקצועיים המבקשים להופיע בפני הועדה, שטרם פורסמו. איננו רואים סיבה טובה לכך שהמכתבים שנשלחו לצוות הבחינה לא יפורסמו באתר של אחד מהמשרדים הממשלתיים הרלבנטיים ובמקביל לפרסם שמותיהם ותואריהם, אלא אם הממשלה נוקטת פעם נוספת בשיטות הסתרה לא תקינות כדי להצדיק את רצונה הפוליטי לקבל החלטה להעתיק את המכון צפונה. 

להזכירך פנינו בתאריך 9.10.17 למבקר המדינה כדי שיבדוק את ההליכים שקודמו כדי לקבל החלטה להעתיק את מכון וולקני לצפון ולפני כשבועיים פנינו למבקר המדינה כדי שיבדוק גם את מעורבותו של ראש הממשלה בנידון.   

אודה לך אם תשיבי בהקדם לפניה."

                                                                      
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.