יומן פעילות - שוטף
פניה דחופה בנושא ראש עיריית כפר סבא
23/12/2017


תנועת אומ"ץ פנתה בימים אלה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לפעול בדחיפות ולהבהיר את המצב המשפטי הבעייתי בניהול העיר כפר סבא.

 

כידוע, כנגד ראש עיריית כפר סבא מר יהודה בן חמו הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע ובנוסף לכך הוא מורחק מהעירייה זה חודשים ארוכים.

מכיוון והשימוע מתעכב כבר מספר חודשים מוצאת עצמה העיר כפר סבא ומועצת העיר במצב מינהלי בלתי אפשרי בו ראש העיר מורחק מהעיריה אך לפי טענות חברי מועצה מנהל את העיר "מרחוק" ואף לאחרונה ניסח תקציב לשנה הבאה. קיימת אי בהירות חריפה במועצת העיר לגבי סמכויותיו של ראש העיר במצב הנוכחי.

 

"מובן שמצב זה יוצר ליקוי שלטוני בעיר הגורם נזק לתפקוד העיר ומוסדותיה", כתב ד"ר שמעון זילברשלג, יו"ר הועדה לתחום השלטון המקומי באומ"ץ, "אין שום סיבה שאזרחי העיר כפר סבא יסבלו כתוצאה מהימשכות מיותרת של תהליך פרוצדורלי."

 

תנועת אומ"ץ ביקשה בפנייתה מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה להוציא הנחיות ברורות מהי משמעות הרחקתו של ראש העיר מהעירייה ובעיקר בעידן הטכנולוגי שבו הרחקה פיזית היא מוגבלת ביותר. כמו כן ביקשה אומ"ץ לפעול מיידית לזירוז השימוע לראש העיר בכדי לייצב במהירות את ניהול העיר ולהעניק לתושבי כפר סבא שירות הולם ותקין.

 

טרם נתקבלו תשובות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. בעת התייחסותם של היועמ"ש ופרקליט המדינה נודיעכם מיידית.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.