יומן פעילות - שוטף
בקשה לבדיקת חשד לכאורה של ניגוד עניינים בפרויקט פינוי בינוי בקריית אונו
11/01/2018

להלן נוסח פנייתו של ד"ר שמעון זילברשלג, יו"ר הועדה לתחום השלטון המקומי ליועמ"ש לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט בנושא הנ"ל:

"

1.    כידוע, מדינת ישראל מקדמת בברכה פרויקטי התחדשות עירונית מסוגים שונים כ"פינוי-בינוי" , עיבוי איזורים וכדומה. פרויקטים אלו בדרך כלל מועילים למדינה ולאזרחיה כל עוד הם נעשים במסגרת מינהל תקין וללא שום חשש לפגיעה בטוהר המידות. סכומי הכסף העצומים המעורבים בהתחדשות עירונית עלולים למשוך פעילות לא חוקית ולכן על רשויות המדינה לפקוח עין על הקורה בתחום זה ולבדוק היטב כל חשד לפעילות לא תקינה.

2.    ממידע שהגיע אלינו באמצעות גורם בכיר בעיריית קריית אונו, התעורר בנו חשד סביר לעבירות לכאורה של ניגוד עניינים אם לא למעלה מכך בהתנהלות העירייה במספר מתחמי פינוי-בינוי.

3.    אין בכוונתנו לפרט במכתב זה את כל הנושאים שהובאו לידיעתנו בשל הפרטים המרובים ומורכבות הנושא. המידע נמצא ברשותנו ובמידת הצורך נוכל לשתפו עם הרשויות. את הצורך בבדיקה דחופה נמחיש במקרה מר עמי כחלון:

א.    מר עמי כחלון הוא משנה לראש עיריית קריית אונו ובמשך שנים ארוכות ומשמעותיות שימש כמחזיק תיק ההתחדשות העירונית בעירייה, חבר ועדת המשנה לתו"ב ויו"ר התאגיד העירוני החברה לפיתוח קריית אונו. במקביל הוא היה ועדיין מנכ"ל משותף ואחד הבעלים בחברה פרטית ומובילה בתחום פרויקטי פינוי-בינוי הנקראת "החברה להתחדשות עירונית לישראל". רק עובדה זו כשלעצמה מעלה תהיות רבות.

ב.    מר כחלון היה ועדיין מדוחפי תוכנית פינוי-בינוי בפרויקט "רחבת השקד" בעיר הנמצאת בימים אלו בשלב התנגדויות בועדה המחוזית. הוא השתתף בועדת משנה לתו"ב שאישרה את התוכנית (2011) ולמרות הצהרתו שהוא בניגוד אינטרסים נראה כי הצביע בעד התוכנית.

ג.    ממידע שיש בידינו נראה לכאורה כי משרד עורכי הדין שמייצג חלק מבעלי הקרקע ב"רחבת השקד" קשור לפרויקטים של חברתו של מר כחלון מחוץ לקרית אונו. אנו ממליצים לבדוק את מהות הקשר במיוחד בתקופת אישור התוכנית.


ד.    יש לבדוק קשרים של מר כחלון עם אדריכלים שונים המעורבים מצד אחד בפרויקטים בקרית אונו ומצד שני קשורים לפרויקטים של חברתו של מר כחלון. 

ה.    יש לבדוק האם מר כחלון לאורך השנים הצהיר כראוי על ניגודי ענינים, האם נמנע ממעורבות בפרויקטים עירוניים בעלי קשר מכל סוג שהוא לפרויקטים של חברתו והאם חלילה הצביע בעד פרויקטים שבהם הוא לכאורה בניגוד ענינים?

ו.    בתקופה האחרונה התפטר מר כחלון מועדת המשנה לתו"ב ומתפקידו כיו"ר התאגיד העירוני בחברה לפיתוח קריית אונו. אנו ממליצים לבדוק את סיבות התפטרויות אלו כמו גם את סיבת התפטרותו מתיק ההתחדשות העירונית ב-2015.
  
4.    בשל ההיקף העצום של פרויקטי פינוי-בינוי בקרית אונו  והכספים העצומים המעורבים בו, אנו ממליצים להרחיב את הבדיקה גם למתחמים נוספים שאושרו או בתהליכי אישור ולוודא שהתנהלות עיריית קריית אונו בנושא זה תקינה לחלוטין וללא פגיעה חלילה בטוהר המידות. 

 

לסיכום, תנועת אומ"ץ פונה לכבודו להורות בהקדם על בדיקת הנושאים שהוזכרו לעיל למען יוסרו הספקות על הנעשה בעבר ולמען יובטח כי הטיפול בנושא חשוב זה של התחדשות עירונית יהיה נקי מכל שיקולים זרים."


 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.