יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: מינוי חה"כ ליברמן לשר הביטחון
25/05/2016

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כותבים יו"ר המועצה הציבורית יעקב (מנדי) אור ומ"מ יו"ר הנהלת התנועה מעוזיה סגל:
נוכח מינויו הצפוי של חבר הכנסת אביגדור ליברמן לשר הביטחון, וטרם יובא המינוי לאישור מליאת הכנסת, מבקשת תנועת אומ"ץ  - אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי להעלות בפניך את חששה מפני פגיעה אפשרית בביטחון המדינה עקב המינוי, וכן לפגיעה באמון הציבור ברשויות המדינה והשלטון.
החשש הכבד הינו מפני מינויו של נבחר ציבור בעל עבר מפוקפק, למשרה החולשת על תקציב הביטחון של ישראל, ועל קשריה הביטחוניים הנרחבים של המדינה, מבית ומחוץ, בהם טמון כוח כלכלי אדיר, שעיקרו סמוי מן העין.
מכתבנו זה בא כהמשך לפניות רבות קודמות, בהן התריעה בפנייך תנועת אומ"ץ, בראשות אריה אבנרי ז"ל, מפני מינויו של חבר הכנסת ליברמן לתפקידים מיניסטריאליים אחרים בעבר.
תנועת אומ"ץ שבה וקוראת לך לעיין בדו"ח היועץ המשפטי לממשלה מדצמבר 2012, אשר בו נימק את הטעמים לסגירת התיק הפלילי נגד חה"כ  ליברמן.
וכה נאמר שם: "על פי החשד, בהתנהלות זו העמיד עצמו ליברמן במצב של תלות אפשרית באותם אנשי עסקים, או למצער במצב של חשש לניגוד עניינים בין פעילותו הציבורית למחויבותו לאותם גורמים. בכל התקופה הרלוונטית, בעתות שבהן שירת כנבחר ציבור, המשיך ליברמן לפי החשד ליהנות באופן מלא או חלקי במישרין או בעקיפין מפעילות התאגידים ומתקבולים כאמור. זאת, הרחק מהעין הציבורית, תוך הפרת חובות הדיווח הקבועות בדין ובדרכי הסתרה מכוונות מהציבור של פעילות זו, והכל בדרכי מרמה ובאופן שמנע כל אפשרות של פיקוח על ניגודי עניינים פוטנציאליים בהתנהלותו ".
לדעתנו, מינויו של חבר הכנסת ליברמן, למשרת שר ביטחון מעוררת ספק בלב רבים מאזרחי המדינה, על אחת כמה וכמה צריכה לעורר ספק אצל ראש הממשלה.     
העתקים:
היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט
מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא           
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.