יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: מינוי נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה
01/05/2016

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השר לבטחון פנים כותב עו"ד בעז ארד יועץ משפטי בכיר של התנועה:
לפני כשבועיים, ימים ספורים לפני פטירתו, ביקשני מר אריה אבנרי ז"ל, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, לפנות אליך בשם תנועת אומ"ץ, בעניין הנידון. לצערי לא עלה בידי לעשות כבקשת המנוח טרם לכתו, ואני ממלא עתה את בקשתו.
נודע לתנועת אומ"ץ, כי מר משה סויסה הינו מועמד לתפקיד נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה, וכי בזמן הקרוב צפויה להינתן החלטתך בעניין מינוי זה, לאחר שהמשרד לביטחון פנים, יחד עם נציבות שרות המדינה,   פרסם פניה לאיתור מועמדים לתפקיד.
בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השר לבטחון פנים גלעד ארדן כותב עו"ד בעז ארד יועץ משפטי בכיר של התנועה:
אומ"ץ פעלה בעבר להביא לידיעת פרקליטות מחוז ירושלים מידע חמור, אודות עבירות פליליות לכאורה שביצע מר משה סויסה, בעת שהיה מפקד שירותי הכיבוי וההצלה בעיריית ירושלים. על יסוד מידע זה, וכן על  פי ראיות נוספות שנאספו על ידי המשטרה בפרשות אחרות, הועמד מר סויסה לדין פלילי. ההליך הפלילי הסתיים בזיכוי פורמלי, לאחר שהפרקליטות החליטה שלא להמשיך בהליך הפלילי, אחר פרישתו לגימלה של כבוד השופט חיים לירן, אשר דן בתיק.
שולחתי מבקשת כי בבואך לשקול את מינויו של מר משה סויסה לתפקיד האמור, תבחן את נימוקיהם של שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שביטלו את הכרעת הדין המזכה שניתנה על ידי בית משפט השלום בירושלים (ת.פ. 1280/10 מדינת ישראל נגד משה סויסה).
כן הינך מתבקש לבחון את הנסיבות שהביאו להחלטת הפרקליטות שלא להמשיך בהליך הפלילי,  החלטה שהובילה לזיכויו של מר משה סויסה מן האישומים נגדו בתיק האמור.
תנועת אומ"ץ מבקשת להביא לידיעתך הליכים משמעתיים שננקטו נגד מר סויסה, בעת שמילא תפקיד מפקד שירותי הכבאות וההצלה בעיריית ירושלים. בהקשר זה אציין כי בידי שולחתי   מסמכים רבים המבססים את טענותיה. מתוכם, נפנה למכתבה של הממונה על המשמעת בפרקליטות המדינה, גב' רבקה לוי גולדברג, מיום 17.7.2008, בעניין כוונה להגיש קובלנה משמעתית נגד מר משה סויסה,  למכתבו של מנכ"ל עיריית ירושלים דאז, מר יאיר מעיין, מיום 12.10.2008, בעניין עבירת משמעת חמורה שעבר מר משה סויסה, עבירה שעניינה איומים על עובדת ציבור (פרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד כוכבית נצח דולב) וזילות בית המשפט. עוד נזכיר את מכתב עו"ד מעיין אורן רימון מפרקליטות מחוז ירושלים, מיום 4.11.08, לעו"ד ברברה צור מביה"ד למשמעת בעיריית ירושלים, בעניין החשדות נגד מר סויסה. העתק המכתבים הנ"ל מצ"ב.
עוד ובנוסף  נבקשך לעיין בדוחו"ת הביקורת של מבקרת עיריית ירושלים, עו"ד שלומית רובין, בקשר לתפקודו של מר משה  סויסה, בתקופה בה שימש מפקד שירותי הכבאות וההצלה בעיריית ירושלים.
שולחתי סבורה כי חומר הראיות שבתיק הפלילי הנ"ל, כמו גם התיעוד שבתיקו האישי של מר סויסה בעיריית ירושלים, לרבות בעניין הליכי משמעת, וכן דוחו"ת הביקורת של מבקרת עיריית ירושלים,  פוסלים את מר משה סויסה לכהונה בכל תפקיד ציבורי, לא כל שכן בתפקיד בכיר כנציב הרשות הארצית לכבאות והצלה.
אם יוחלט על מינוי מר משה סויסה לתפקיד האמור, חרף עברו המכביד, לא יהא מנוס מהבאת המינוי לבחינה וביקורת של בית המשפט.
העתק: 1. היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט
             2. נציב שירות המדינה,  מר משה דיין
             3. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)  - תיקכם פ. מ. ים 5164/08
             3. יו"ר המועצה הציבורית – תנועת אומ"ץ, אלוף מיל. יעקב (מנדי) אור
             4. תנועת אומ"ץ
ע\223\16\55


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.