יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה ליועצת המשפטית של רה"מ ולנציב שרות המדינה בבקשה להתערב במינוי ראש המלל
09/03/2016

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועמ"ש של רה"מ ולנציב שרות המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
פורסם לאחרונה כי בכוונת ראש הממשלה למנות את המשנה  לראש המל"ל תא"ל (מיל') בר יוסף אבריאל לראש המל"ל וכי יביא זאת לאישור הממשלה.
אומ"ץ כבר העירה בעבר, בעקבות דוח מבקר המדינה על תהליך מינויי רמטכ"ל,  כי תהליך מינויי בכירים במערכת הביטחון מתבצע "במחשכים" ללא אמות מידה וללא תהליך ברור ושקוף המתחייב ממינויים חשובים אלה ומהחשש לזילות המינוי ואובדן אימון הציבור בנושאי התפקיד ובממנים. לצערנו כך כבר קרה עם החלטת שר הביטחון וראש הממשלה על מינויי האלוף גלנט לרמטכ"ל וכך חזר וקרה בפרסה של החלטת השר לביטחון פנים וראש הממשלה למינויי תא"ל (מיל') הירש למפכ"ל.
תנועת אומ"ץ מביעה את הסתייגותה ממינויו של תא"ל (מיל') אבריאל לראש המל"ל וסבורה שמינויו חייב להיפסל מהסיבות הבאות:
לאומ"ץ הגיע מידע  משמעותי, לכאורה, על חשש של קבלת טובות הנאה ופעילות בניגוד עניינים על ידי תא"ל (מיל') אבריאל מגורם פיננסי מרכזי בחו"ל.
למותר לציין את חשיבותה ומרכזיותה של המל"ל בביטחון הלאומי ובעיקר לאחר חקיקת חוק המל"ל. לא בכדי היו כל ראשי המל"ל, עד היום, מהדמויות הבכירות ביותר במערכת הביטחון (אלופים ,ראשי אגפים באירגוני הביטחון או ראש ארגון ביטחוני).
על מנת שלא ניקלע שוב לפרסה של מינויי מרכזי על ידי ראש הממשלה, דורשת אומ"ץ כי טרם טרם הבאת המינוי לאישור ועדת טירקל, המוגבלת בעיקרה ביכולת הבדיקה שלה, ייבדקו על ידכם ביסודיות ובדחיפות  הטענות כנגד תא"ל  (מיל') אבריאל. בדיקה זו הכרחית למען הסיר כל ספק הן לטובת תא"ל (מיל') אבריאל והן לנוכח מרכזיות וחשיבות המינויי.
מפאת רגישות העניין לא פרטנו במכתב את הטענות. אומ"ץ תעביר לאלתר את מלוא המידע שברשותה לגורמים הבודקים שייקבעו.
אומ"ץ יוצאת שוב בקריאה לממשלת ישראל ולכנסת לפעול לחקיקה ולתהליך ברור למינויי ראשי מערכת הביטחון וראש המל"ל. כזכור שר הביטחון כבר הודיע על תהליך מובנה והצעת חקיקה שעברה את אישורו ושר בטחון הפנים הקודם הודיע כי דרישה זו מקובלת עליו ושהוא יפעל בנדון.
זאת ועוד: לאחרונה הגיע לאומ"ץ מידע ממקורות שונים המעמיד בספק את יושרו האישי של אבריאל ואם הוא ראוי לתפקיד החדש:
• בשנים 2011-2013 נסע אבריאל פעמים אחדות לגרמניה ולפורטוגל על חשבון מייקל הרצוג, איש עסקים מקומי מפוקפק, שכיום יושב בכלא הגרמני על מירמה והונאה. במסגרת נסיעותיו היה אבריאל מעורב בפרויקט לרכישת מספנה בפורטוגל, וביוזמה להקמת מפעל צף לדחיסת גז נוזלי ממאגר תמר.
• במקביל לעבודתו כמשנה לראש המל"ל, החל אבריאל לעבוד גם כיו"ר הנהלת נמל חיפה. הוא אולץ להתפטר כעבור כחצי שנה, באוגוסט 2012, בגלל ניגודי אינטרסים בין עבודתו במלל לבין עבודתו בנמל.
אומ"ץ מוכנה להעמיד לרשותכם מקור מוסמך שימסור מידע מפורט על כל הנקודות המפורטות לעיל, ע"פי בקשתכם..
אומ"ץ פונה אליך בבקשה שתתערב אישית בנושא רגיש זה, ותפעל לעיכוב המינוי עד לבירור העובדות והחשדות.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.