יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון התנהלות חוקרי המשטרה בפרשיית השחיתות רונאל פישר ורות דוד
22/12/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בליל שישי האחרון שודרה בחדשות ערוץ 10, בהנחיית אילה חסון, כתבת תחקיר מדאיגה אודות חקירתו ביחידת להב 433 של מזכיר וועד נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן.
הכתבה כללה חומרים חדשים מעוררים שאלות נוקבות שמחייבות, לעניות דעתנו, את התערבותך.
בתכנית נצפה חסן זועק אל מול השוטרים החוקרים וטען שהם נוקמים בו, כביכול, בגלל חברם ערן מלכה שהוא הפליל אותו ותופרים לו "תיק חדש" שקשור ברכישת דלק בנמל בדרך לא חוקית, לכאורה.
שיא השידור, היה בפרסום חקירה נוספת של חסן שבה הוא עומת עם "עד מדינה", שחסן מעולם לא פגש, לא ראה ולא הכיר ולדבריו המידע שמסר למשטרה אודותיו היה שקרי בעליל.
בהקשר לכך, נחשפה בתכנית עובדה מצמררת כי "עד המדינה" נגד חסן גויס ע"י קצין המשטרה שסרח, ערן מלכה, עפ"י הנחייתו של עורך הדין רונאל פישר, פרקליטו של חסן.
עורך-הדין פישר לא הסתפק איפוא רק בניסיון לסחוט את חסן כלקוח לצרכי תשלום שוחד כביכול לחוקרי משטרה, אלא תכנן לעקוץ אותו בדרך נוספת.
פרק בפני עצמו בתכנית היה הקטע שנגע לפרקליטת מחוז תל אביב פלילי, עו"ד רות דוד בלום, ששקועה עד צוואר בפרשת רונאל  פישר.
בתכנית נאמר כי היא זוכה ליחס מיוחד בשל מעמדה המיוחד וזאת חרף העובדה שהתחמקה במהלך החקירה המשטרתית, השיבה לשאלות השוטרים והרבתה להשתמש במילים " לא זוכרת"(?) - עובדה שעד היום לא הוגש נגדה כתב אישום מעובה שיכלול סעיף נוסף של קבלת  שוחד בגין מתנות שקיבלה מרונאל פישר ומלקוחות שונים.
היו רמזים לכך שעו"ד בלום מחזיקה בידה חומרים על גורמים שונים  מתקופת עבודתה בפרקליטות  ודבר כזה  מעניק "מרחב תמרון" בכל הנוגע למיצוי הדין עמה.
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לבחון אם אין מקום להתערב בהתנהלותם של חוקרי המשטרה בפרשת אלון חסן ולהורות לסיים בהקדם את הסאגה שקשורה בעו"ד בלום.        
העתקים:
פרקליט המדינה – עו"ד שי ניצן

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.