יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לשרת המשפטים בבקשה שתתערב בסכסוך הפרקליטים עם נציבות הביקורת
03/12/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שרת המשפטים ח"כ איילת שקד כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ עוקבת באחרונה בדאגה הולכת וגוברת אחר התנהלותה של פרקליטות המדינה בניצוחו של פרקליט המדינה, שי ניצן, כלפי דו"חות חשובים ומשמעותיים שמפרסמת נציבות הביקורת על הפרקליטות בראשותה של השופטת בדימוס הילה גרסטל.
באחד הדו"חות הללו קבעה נציבת הביקורת כי פרקליטות המדינה אינה מקפידה על קיום הזכות החוקית של נפגעי עבירות מין או אלימות חמורה להביע את עמדתם בנוגע להסדרי טיעון שאליהם מגיעה הפרקליטות עם מי שפגע בהם, ולא נותנת לנפגעים זמן לגבש עמדתם בנושא. עוד נכתב בדו"ח שהפרקליטות אינה מקפידה על מימוש זכויות נפגעי עבירה להשמיע קולם בשלב הטיעונים לעונש של מי שפגע בהם, וכי רק ביחס לנפגע עבירה אחד מתוך 59 נפגעי עבירות מין או אלימות חמורה, ביקשה הפרקליטות עריכת תסקיר של נפגע עבירה.
לפי הדו"ח, בניגוד להנחיית פרקליט המדינה, הפרקליטות אינה מיידעת נפגעי עבירות מין על זכותם להגיש בקשה למתן צו הרחקה של עבריין מין שפגע. בנוסף, לדברי הנציבות, הפרקליטות גם לא הקימה יחידות סיוע לנפגעי עבירה, הגם שחובה זו הוטלה עליה בחוק.
בתגובה לכך תקפה הפרקליטות את הנציבות וקבע בין השאר שהנתונים שמציגה הנציבות לכל אורך הדו"ח הינם מוטעים, אינם משקפים את המציאות, ועושים עוול כבד לפרקליטים.
אנו מודעים היטב לכך שנושא הביקורת על הפרקליטות טופל על ידך כבר בראשית כהונתך והבעת את דעתך על חיוניות הפעילות של הנציבות. במקביל הקמת ועדה בניסיון למצוא דרך להמשך פעילות נציבת הביקורת חרף ההתנגדות המתמשכת של פרקליטי המדינה שאינם משתפים פעולה עם הנציבות ומערימים קשיים.
בהקשר לכך רצינו להבהיר לך שתנועת אומ"ץ  ניסתה ליזום כבר בראשית פעילותה לפני תריסר שנים תחיקה בכנסת למען הביקורת על הפרקליטות בסיוע השר לשעבר מיכאל איתן (בתקופה שכיהן יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט) אך המהלך ניתקע בעיצומו.
המצב הנוכחי הינו בלתי נסבל ואנו פונים אליך להתערב מחדש ולקרוא לסדר את פרקליט המדינה על מנת שלא ימשיך להוביל מהלכים נגד הנציבות.
העתקים:
עו"ד יהודה וינשטיין – היועץ המשפטי לממשלה
עו"ד שי ניצן – פרקליט המדינה
השופטת בדימוס הילה גרסטל – נציבת הביקורת על הפרקליטות
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.