יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: הקמת ועדת בדיקה בפרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל
16/07/2015

במכתב של תנועת אומ"ץ אל השר גלעד ארדן והשרה איילת שקד כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בתום ימי האבל בעקבות התאבדותו הטרגית של ראש יאח"ה לשעבר, תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, פונה אליכם תנועת אומ"ץ בבקשה להקים ועדת בדיקה בראשות שופט בדימוס,כדי שתבדוק שורה של נושאים טעונים הקשורים בפרשה טרגית זו.
הקמת ועדת בדיקה בלתי תלויה הינה כורח השעה,נוכח התאבדותו של תנ"צ ברכה ובעקבות גילויים חדשים בימים האחרונים ב-News1, לרבות: החקירה הסמויה שאכן התנהלה נגד תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים; פגישה בביתו של תנ"צ ברכה עם הקבלן החשוד ועם הרב פינטו, שבה גילה ברכה, לכאורה, לקבלן-החשוד על התקדמות החקירה נגדו ונגד גורמים נוספים; עדותה המפלילה של עו"ד מיכל כהן בחקירת מח"ש, נגד תנ"צ ברכה, שאומתה בשתי בדיקות פוליגרף שיזם היועץ המשפטי לממשלה (בעדותה גילתה כי תנ"צ ברכה הדליף ביום 18.03.12 לכמה מהחשודים בפרשת עיריית אשדוד על התוכנית לעוצרת ביום 19.03.12, והצעתו להם לברוח לחו"ל, כפי שאכן עשו); פגישה לילית שקיים המנוח עם הקבלן החשוד (לאחר שובו לארץ) ועם הרב יאשיהו פינטו, במכוניתו של הקבלן, שבה גילה להם, לכאורה, פרטים מתוך החקירה נגד הקבלן; וכן על היעלמות המכשיר הסלולרי המשטרתי שהחזיק תנ"צ ברכה בליל התאבדותו.
אומ"ץ סבורה שיש להתמקד בבדיקת הנושאים הבאים:
1. מדוע לא הייתה כל פעולה מעשית,על-אף אזהרותיו החוזרות ונשנות של ברכה ז"ל כי "הוא עלול להתאבד אם יחקרו אותו בחשד שקיבל שוחד", ולמרות פרסום דבר האזהרה ב-News1;
2. מדוע לא בוצעה בדיקה בשורה של תיקים בעיתיים, בגין אותן הדלפות, לכאורה, מצד ברכה;
3. מדוע הוציא משרד המשפטים ביום 05.07.15 הודעה לפיה לא התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ"צ ברכה, וזאת על-אף שבשבוע שקדם להתאבדותו של ברכה התקיימה בפועל חקירה סמויה נגד ברכה, בהנחיית היועמ"ש ("בדיקה חשאית", בלשון היועמ"ש);
4. מדוע עיכב היועמ"ש חקירת ברכה במשך זמן רב, למרות דרישות חוקרי מח"ש לחוקרו;
5. מדוע המשיך היועמ"ש ליתן גיבוי פומבי לברכה, למרות המידע החמור שהובא בפניו על-ידי חוקרי מח"ש;
6. מדוע ניתנה לברכה האפשרות להמשיך ולכהן בראש יאח"ה, למרות המידע החמור.
אנו מצפים לתשובתכם החיובית.

הקלק כאן לעיון בתשובת שרת המשפטים

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.