יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לח"כ קארין אלהרר יו"ר ועדת ביקורת המדינה בבקשה להפעיל את סמכותו ולהורות על הקמת ועדת חקירה בנושא משק הגז
21/07/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ח"כ קארין אלהרר כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, פרסם השבוע דו"ח חמור ביותר על משק הגז שממנו עולה כי במסגרת מערכת היחסים בין הממשלה לבין מונופול הגז הטבעי הייתה התנהלות כושלת של הממשלה.
בין היתר הצביע המבקר כי משרד האנרגיה זגזג בפרשה זו, משרד האוצר לא מילא את תפקידו כנדרש, הממונה על ההגבלים העסקיים הטעה את הממונים עליו ועיכב את הדו"ח שלו והיה כשל כללי של הממשלה.
בשולי הדו"ח שלו קבע המבקר כי נוכח קיומו של מונופול בתחום אספקת הגז, יש לוודא שמחיר הגז יהיה תחרותי. על הממשלה לבחון את הצורך בשימוש במגוון האמצעים העומדים לרשותה – ובראשם פיקוח על המחירים.
לאור העובדה שהמבקר לא חשף את כל מה שהתרחש מאחורי הקלעים בפרשה זו, סבורה אומ"ץ שיש מקום להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את כל התנהלות הממשלה בפרשת הגז הטבעי.
מאחר שרה"מ מעורב בפרשת משק הגז אין לו נטייה להביא הצעה לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית נראה לנו כי ועדת הביקורת של המדינה שאת עומדת בראשה מצווה להפעיל את סמכותה ולהורות על הקמת ועדת חקירה כנ"ל.
העתק:
השופט (בדימוס) יוסף שפירא - מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.