יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מבקשת משר החקלאות אורי אריאל לשקול את הנעשה בחברת "אגרקסקו".
05/07/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר החקלאות אורי אריאל כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
חברת "אגרקסקו" שהייתה חברה מעורבת כהגדרתה בחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה– 1975 שהיוותה במשך עשרות בשנים ספינת הדגל של הייצוא החקלאי. הגיעה לחדלות פרעון בשנת 2011 וקרסה ברעש גדול.
עם קריסתה נשבר מטה לחמם של למעלה מחמש מאות עובדיה! ומאות מגדלים שהפסידו את מיטב כספם ובחלקם הגדול נותרו בחוסר כל והתמוטטו כלכלית.
ד"ר שלמה נס עו"ד ורו"ח ומר אלי שפלר רו"ח מונו ביום 30.6.2011 ע"י בית המשפט המחוזי,ת"א-יפו כמפרקי החברה ומיני אז החלו בהליך של בדיקות וחקירות באשר לנסיבות קריסת החברה.
דו"ח החברה שראה אור לאחרונה נושא מאות עמודים והינו למעשה כתב אשמה חמור ביותר נגד מנהלי החברה ושרי ומנכ"לי משרד החקלאות לדורותיהם ונגד חברי הדירקטוריון שאמורים היו לפקח על ניהולה התקין . לאחרונה הגישו המפרקים לכבוד השופט איתן אורנשטיין סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א-יפו את דו"ח החקירה ובקשה להגשת כתב תביעה נגד מדינת ישראל באמצעות פרקליטות המדינה כמו גם נגד המועצה לייצור צמחים ולשיווקם והמועצה לענף הלול – והבקשה אושרה.
כאן המקום לציין כי מר צבי אלון מנכ"ל מועצת הצמחים שימש משך שנים רבות חבר דירקטוריון מטעם מועצת הצמחים שהייתה בעלת שליטה בשיעור של 56% בחברה, וככזה הוא נשא באחריות כבדה לכישלונה של החברה ולהגעתה למצב שאליה הגיעה.
ראוי להדגיש כי במהלך תקופה ארוכה  מגיעות אלינו וגם אל מבקר המדינה למיטב ידיעתי תלונות חמורות ביותר אודות דרך תפקודו ואורח התנהגותו של הלה הן בעת ששירת בתפקיד הסמנכ"ל לסחר חוץ במשרד החקלאות והן מאז מונה למשרת מנכ"ל מועצת הצמחים, שהינה לדברי מומחים ויודעי דבר מוסד ארכאי שאין לו אח ורע בעולם המערבי שמטרתו העיקרית כמסתמן הינה גביית כספים מכיסיהם הריקים של מאות רבות של חקלאים בלא מתן תמורה לאגרה ורדיפתם בהגשת תביעות משפטיות נגד סרבני התשלום.
יש להניח כי האיש מונה בשעתו לתפקיד מנכ"ל מועצת הצמחים בדרך מתוחכמת ונלוזה ע"י מר שלום שמחון בעת ששירת בתפקיד שר החקלאות בהיותו איש סודו ואמונו המובהק- ואחד ממקורביו הראשיים במעגל הפנימי, הצמוד ביותר!
יצוין שלאחרונה עלתה וצפה הפרשה החמורה אודות המנדרינה מזן "אור" שבה עלו חשדות לכאורה חמורים ביותר אודות נגיעה לשחיתות אישית של הלה. בנוגע לענין זה הוגשה, למיטב ידיעתי תלונה למשטרת ישראל ע"י מר דוגי ישראלי יו"ר עמותת "מאבק החקלאים".
משרד החקלאות שהיה בעבר פאר משרדי הממשלה במהלך שנים רבות הסתאב וזוהם בשרשרת מינויים של עושי דברו של שלום שמחון שעשה במסגרת מינויו שיקולים של שליטה מרחוק הנמשכת עד היום
בשים לב ששמחון ממשיך לשלוט במנגנונים רבי עוצמה במערך החקלאי בהיותו ראש "המרכז החקלאי " וראש "ניר שיתופי" אנו מבקשים שתתן משקל לפנייתנו זו.
לשיקולך.
העתק: עו"ד שלמה בן אליהו – מנכ"ל משרד החקלאות ופתוח הכפר.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.