יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת הסברים לאופן בחירת יקירי העיר תל-אביב
28/04/2009

תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי של עיריית תל-אביב וביקשה ממנו הסברים על אופן בחירת המועמדים לקבלת תואר "יקיר העיר", בחירה במועמדים מסויימים, שקיפות כלפי הציבור ועוד.
 
במכתב שנשלח ע"י היועצת המשפטית להנהלת אומ"ץ, עו"ד גליה גבעולי, לסגנית בכירה ליועץ המשפטי עיריית תל-אביב- יפו, עו"ד איילת וינר, נכתב:
בתשובה למכתבך מיום 6.4.09, שנתקבל במשרדנו להפתעתנו רק היום, אנו מבקשים להעיר:
1. ממכתבך עולה כי באופן פורמאלי אין צורך למנות ועדה ציבורית לבחירת יקירי העיר, אולם בפסק דין הניתן לאחרונה בבג"צ 3346/09 (טרם פורסם), נקבע כי פעילות ציבורית הנעשית למען הציבור מחייבת התנהגות ללא רבב ומחייבת בחינה שיפוטית על פי הכללים המקובלים לביקורת שיפוטית של גוף מנהלי. השופטים ציינו בהחלטתם כי החלטות בגוף ציבורי אסורה בהחלטות הנגועות ב"שיקולים זרים, ניגוד עניינים, חוסר תום לב, העדר הגינות וכו'".
2. המשמעות היא שעיריית תל-אביב הייתה צריכה כבר בעבר להקים מידי שנה ועדה לבחירת יקירי העיר, וכן לפרסם תקנון על דרכי הבחירה ושמות חברי הועדה, וכן מתן אפשרות לערער על הבחירה של מועמדותו של מועמד זה או אחר.
3. מן הדין שהמחלקה המשפטית של העירייה תיתן את הדעת בנושא זה לקראת השנה הבאה ובכך עיריית תל-אביב תהווה דוגמא של רשות מקומית הנוהגת בשקיפות ועל-פי כללי המינהל התקין.
4. למרות הנאמר לעיל, אנו מבקשים לדעת כיצד נבחרו המועדים לבחירת יקיר העיר בשנה זו, ומדוע לא ניתנה אפשרות לציבור לערער על בחירתו של מועמד זה או אחר.
5. כמו כן אנו מבקשים להעיר, כי בשיחה טלפונית עם לשכתו של מר נתן וולוך נאמר לנו כי אין אנו צריכים לפנות אליו בנדון, מאחר שהוא אינו מעורב כלל בתהליך בחירת המועמדים ובזהותם. על רקע תגובה זו תמוהה בעיננו העובדה שצירפתם את מר וולוך כמכותב לתשובתכם במכתבכם אלינו.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.