יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: חיזוק מערכת אכיפת החוק במדינה
08/06/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומחלקת הבג"צים בפרקליטות כותב יועמ"ש הנהלת תנועת אומ"ץ עו"ד אבינועם מגן:
בהמשך לפניות תנועת אומ"ץ, שלא נענו, אל לשכת היועמ"ש לממשלה ואל לשכת פרקליט המדינה, ועל-מנת למצות הליכים ולנסות להימנע מהגשת עתירה, הריני מתכבד לשוב ולפנות אליך בשם תנועת אומ"ץ כדלקמן:
1. כידוע, פרשת "רונאל פישר" על-ספיחיה וגרורותיה מטלטלת את החברה הישראלית, את משטרת ישראל ואת הפרקליטות, ומעמידה את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק בפני מבחן היסטורי ודרמטי, שלא ניתן להפריז במשמעותו, כמעט בחזקת "להיות או לחדול". הן ציבור המתלוננים והן ציבור הנחקרים שואלים את עצמם, האם החלטות בדבר חקירה והעמדה לדין או החלטות שלא לחקור מתקבלות על בסיס שיקול דעת מקצועי וחף מהשפעות זרות.
2. מדובר בזיהום אשר חדר את שכבות ההגנה החיצוניות, ובאין הכרעה שיפוטית בדבר עומק חדירת הזיהום, הנטייה האנושית היא להניח כי הזיהום עמוק הרבה מעבר למדווח. שיקום אמון הציבור יכול להיעשות אך ורק באמצעות שקיפות, פתיחות והפיכת כל אבן.
3. תנועת אומ"ץ איננה רואה את עצמה כברת פלוגתא של פרקליטות המדינה. בשעת חירום זו, אומ"ץ רואה עצמה כשותפה למאמצים להצלת המערכת, רגע לפני נקודת האל-חוזר.
4. כפי שנאמר בפניות הקודמות, באתר News1, פורסמה סדרת כתבות בה הועלו טענות בדבר התנהלות תנ"צ אפרים ברכה, בכל הקשור לפרשת שחיתות באשדוד שנחקרה ב-2012. על-פי הפרסומים, ברכה נפגש עם חלק מהחשודים והעביר להם מידע על החקירה הסמויה ועל הכוונה לעצור אותם, מה שאשפר להם לברוח. כן פורסם כי ברכה נפגש עם קבלן חשוד, הכין אותו לחקירה, והביא לכך שדרכונו לא נלקח ממנו. מכל מקום, תקצר היריעה מלפרט את כלל הטענות, והן מפורסמות ממילא לעיני כל.
5. נדמה כי דרך המלך היא לחקור. בייחוד על רקע המשבר המתואר לעיל. מוטב לחקור ולגלות כי הכל נעשה כדין ולהרוויח את אמון הציבור, מאשר לנקוט בגישה מסוגרת, להימנע מחקירה, וללבות את גחלי הספק החורכים את אמון הציבור במערכת.
6. בלית ברירה, תגיש אומ"ץ עתירה מתאימה. ברי כי בנסיבות המתוארות אין מקום להמתין לתשובה שטרם התקבלה. עסקינן בשעת חירום. היה ולא תתקבל בדחיפות תשובה המניחה את הדעת, לא יהיה מנוס מלפעול כאמור, תוך ניסיון לתרום להבראת המערכת, בין אם באמצעות שיתוף פעולה ובין אם כצדדים להליך משפטי.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.