יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירה פלילית נגד מנכ"ל נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ.
16/02/2015

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כותב עו"ד בועז ארד היועץ המשפטי הבכיר של התנועה:
בשם שולחתי, תנועת אומ"ץ – אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, אבקשך להורות על חקירה פלילית נגד מנכ"ל נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ לשעבר, שי ברס, בשל חשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, כמפורט להלן :
1. בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר, צוין כי מבקר המדינה המליץ לבחון את ההיבטים הפליליים שבמעשיו של מנכ"ל נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ (להלן: החברה) לשעבר, שי ברס, לרבות אישור התקשרות עם אדם המקורב לו, בעלות של מיליוני שקלים.
2. פרשה זו מצטרפת לפרשות נוספות שנקשרו בחברה, עוד בימים בהם היה שמה "החברה הלאומית לדרכים בישראל בע"מ‏" (מקודם מע"צ), ובהן התקשרות כספית מושחתת עם עם עורך הדין האישי של השר אביגדור ליברמן, והיועץ המשפטי של מפלגת ישראל ביתנו, עו"ד יואב מני, מי שלגביו המליצה הפרקליטות על העמדה לדין פלילי – בכפוף לשימוע, בפרשת 'מרטין שלאף' וחברת 'מ.ל.1'.
3. תנועת אומ"ץ דורשת כי תורה על הקמת צוות מיוחד בפרקליטות המדינה, אשר ירכז את הטיפול בכל פרשות השחיתות הקשורות בחברה, ובמנכ"ל לשעבר ברס, וילווה את החקירה הפלילית בנושאים שהועברו לטיפול הפרקליטות על ידי מבקר המדינה.
4. כן אבקשך להורות לפרקליטות המדינה לבחון הגשת תביעה אזרחית – אישית נגד המנכ"ל לשעבר ברס, לפצות את החברה על הנזקים שנגרמו לה, ככל שיוכח כי נגרמו,  עקב הפרת  חובת האמון כלפי החברה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.