יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה קובלנה לשר המשפטים נגד קבוצת דיינים
23/04/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל שר המשפטים יעקב נאמן בדרישה שיגיש קובלנא לפי הסמכות הנתונה בידיו כנגד ארבעה דיינים בבית הדין הרבני האזורי בתל-אביב, שסידרו גט לאישה הסובלת מפיגור שכלי ללא ידיעתה. ארבעת הדיינים הם: דב דומב, אבירן הלוי, יצחק אלמליח וצבי בן יעקב.
בפניית אומ"ץ באמצעות עו"ד בעז ארד נאמר כי, נציבת תלונות הציבור על שופטים, כב' השופטת (בדימ') שטרסברג-כהן קיבלה בשעתו תלונה נגד הדיין דב דומב ששימש כראש הרכב הדיינים במשפט הגירושים, והמליצה לשר המשפטים לשעבר כי יינקט כנגד דומב הליך משמעתי וכי תרשם הערת אזהרה בתיקיהם האישיים של שלושת הדיינים האחרים שהיו בהרכב והצטרפו אליו.
בהקשר לכך כתב עו"ד בעז ארד: "לטענת שולחתי, התנהגותם של שלושת האחרונים, אשר שיתפו פעולה עם מעשיו הנפסדים של הדיין דומב, ונמנעו מלוודא כי האשה, אשר לא  היתה מיוצגת, הבינה את ההליך הגורלי שהתנהל בפני בית הדין  הרבני בעניינה, מחייבת  העמדתם לדין משמעתי.
שולחתי מבקשת, כי בתוקף סמכותך כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, תכנס הוועדה לדון בהשעייתו של הדיין דומב לאלתר. בהקשר זה יצוין כי שולחתי מגישה, בד בבד עם פנייתה זו אליך, תלונה פלילית נגד הדיין דומב, בגין עבירות פליליות שעבר לכאורה, על פי האמור בהחלטה הנ"ל.
מדאיגה ומדהימה העובדה, כי מאז הונחה החלטת הנציבה בפני היועץ המשפטי לממשלה ובפני קודמך בתפקיד, לא נעשה מאום להעמדת הדיינים שסרחו לדין. ככל שהדבר לא יבוא על תיקונו, לא תראה שולחתי מנוס מעתירה לבית המשפט הגבוה לצדק, בעניין חמור וכאוב זה".

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.