יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה תלונה נגד עו"ד רונאל פישר בחשד לזילות בית המשפט
26/04/2009

תנועת אומ"ץ הגישה תלונה במשטרה נגד עו"ד רונאל פישר בחשד לזילות בית המשפט, בשל התבטאויותיו בבית משפט השלום בתל-אביב, ביום 20.4.09 כאשר ייצג את יעקב העליון.
במכתבה של היועצת משפטית להנהלת אומ"ץ, עו"ד גליה גבעולי, לראש אגף חקירות מודיעין, ניצב יואב סיגלוביץ', נאמר:
"תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה נגד עוה"ד רונאל פישר בחשד שעבר לכאורה על חוק זילות בית המשפט.
עו"ד רונאל פישר ייצג את הנאשם יעקב העליון, שהורשע בבית משפט השלום בתל-אביב, ביום 20.4.09, בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה של קטינה, ובמעשה מגונה באחותה של הקטינה. לאחר השמעת גזר הדין אמר עו"ד פישר לעיתונאים, באולם בת המשפט, כי המעשה המגונה היחיד בתיק הפלילי הנ"ל, הוא הכרעת הדין.
דבריו אלו פורסמו ושודרו בכלי התקשורת האלקטרונית והכתובה, ועדות מוקלטת להם תמצאו באתרי האינטרנט של כלי התקשורת ששידרו את הדברים.
דבריו החמורים של עו"ד פישר הינם עבירה לפי סעיף 255 לחוק העונשין, תשל"ז-1977, העוסק בזילות בית המשפט וקובע: "האומר או כותב דבר על שופט או דיין לענין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה, דינו - מאסר שלוש שנים, אולם ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו ענין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה".
נראה לנו כי דבריו של עוה"ד פישר חורגים ממסגרת ביקורת כנה ו/אדיבה ואשר על כן אנו תובעים לחקור אותו ולקבוע אם אין בדבריו עבירה פלילית המחייבת להעמיד אותו לדין."
 
ב-22/04/2009 הגישה אומ"ץ תלונה לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עו"ד רונאל פישר בשל התבטאויותיו בבית המשפט המהוות עבירה על כללי לשכת עורכי הדין.
במכתבו של יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נאמר:
"עו"ד רונאל פישר ייצג את הנאשם יעקב העליון, שהורשע בבית משפט השלום בתל אביב, ביום 20.4.09, בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה של קטינה, ובמעשה מגונה באחותה של הקטינה. לאחר השמעת גזר הדין אמר עו"ד רונאל פישר לעיתונאים, באולם בית המשפט, כי המעשה המגונה היחיד בתיק הפלילי הנ"ל, הוא הכרעת הדין. דבריו אלה שודרו בכל כלי התקשורת, ועדות מוקלטת  להם תמצאו באתרי אינטרנט של כלי התקשורת ששידרו את הדברים.
דבריו האמורים של עו"ד רונאל פישר הינם עבירה על כלל 32 (א) לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), הקובע כי עורך דין ישמור על יחס כבוד לבית המשפט, תוך שמירה על כבוד המקצוע.
כמו כן עבר עו"ד רונאל פישר על כלל 2 לכללים הנ"ל, הקובע כי עורך דין ייצג את לקוחו תוך שמירה על הגינות, על כבוד המקצוע ועל יחס כבוד לבית המשפט.
לפיכך מוגשת בזה תלונה נגד עו"ד רונאל פישר, והנכם מתבקשים להעמידו לדין משמעתי בעבירות הנ"ל."

הקליקו להמשך התכתבות בנדון

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.