יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לניצב מני יצחקי ראש אגף החקירות במשטרה בבקשה להורות על פתיחת חקירה לכרמל שאמה הכהן
30/12/2014

בפנייה של תנועץ אומ"ץ אל ניצב מני יצחקי כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מר שאמה הכהן שגריר ישראל ב- OECD, התמודד בבחירות האחרונות לתפקיד ראש עיריית רמת – גן, ומשלא נבחר לתפקיד שימש תקופת מה כחבר מועצת העיר , עד היבחרו (לתקופה קצרה ) לכנסת, משם פרש בכדי להתמנות לתפקיד שגריר .
כחבר מועצת העיר רמת – גן , כיהן מר שאמה הכהן כחבר בוועדה לתכנון ובניה של העיר רמת – גן.
מתלונה שהגיעה לתנועת אומ"ץ עולה חשש להפרת אמונים וניגוד עניינים חמור של מר שאמה הכהן. חשש זה עלה גם מכתבת תחקיר שפורסה באחד מאמצעי התקשורת בתאריך 3.12.14.
כחבר מועצת העיר, וכחבר בוועדה לתכנון ובניה של רמת – גן , היה מר שאמה הכהן שותף לקביעת מדיניות בתחום התכנון והבניה , בעודו במצב של ניגוד עניינים, ואשר הביאה לתוצאה העשויה לשרת אינטרסים כלכליים שלו ושל משפחתו.
מר כרמל שאמה חתם על הסכם פשרה בעניין צפיפות עירוני וזכויות בנייה בעיר רמת – גן, במקרים של הריסה ובנייה מחדש בהתאם להוראות תמ"א 38, וזאת בניגוד לעמדתו ולצעדים שנקט נגד ההסכם בטרם מינויו לחבר מועצת העיר , בעקבות הסכם הפשרה קיבלה שכונת רמת השיקמה יחס אחוזי בנייה טוב בהרבה ממה שהיה שם קודם.
לצורך המחשה על דירה שתיהרס ברחבי העיר יבנו 3.5 דירות חדשות ואילו בשכונת רמת השיקמה יבנו על כל דירה שתיהרס 5.25 דירות חדשות.
המוטיבציה שעמדה מאחורי חתימת ההסכם הייתה עקב היותו של מר שאמה הכהן בעל נכסים רבים ברחבי שכונת רמת השיקמה, מלבד ביתו הפרטי מחזיק מר שאמה הכהן בעשר דירות המיועדות לפינוי בימוי בשכונת רמת השיקמה , בין בעצמו ובין באמצעות חברה לאחזקות נדל"ן (טנריק נכסים והשקעות בע"מ) שהוא בעל שליטה בה .וזאת בנוסף לשטח מסחרי של כ- 3,200 מ"ר שנרכש ע"י אביו (פנחס שאמה) בשכונת רמת השיקמה.
להלן רשימת הנכסים השייכים למר שאמה הכהן:
1. רח' אחד העם 30, רמת – גן
2. רח' אחד העם 44, רמת – גן
3. רח' אחד העם 50 , רמת – גן (2 דירות)
4. רח' שמעוני 8, רמת – גן
5. רח' מלכי צדק,18 רמת – גן
6. רח' מלכי צדק 8א', רמת – גן
7. רח' מלכי צדק,6ב', רמת – גן
8. רח' יהושפט 7ב', רמת – גן
9. רח' יהושפט 1, רמת – גן
10. רח' עזריאלי 19ב' רמת – גן
כאמור מרבית הנכסים האלה מצויים בשכונת רמת השיקמה, אשר אותה ביקש מר שאמה הכהן להחריג מיתר אזורי העיר בטענה כי יש לאפשר בה אחוזי בנייה גבוהים כמעט פי שניים משאר אזורי העיר.
במהלך כל הדיונים (הרבים) שנערכו בנושא לא עשה מר שאמה הכהן גילוי נאות ולא הציג בפני המשתתפים בדיונים את האינטרס הכלכלי שיש לו.
נוכח העובדה כי מדובר בח"כ לשעבר המשמש היום בתפקיד בכיר כשגריר ישראל ב OECD -  תנועת אומ"ץ סבורה כי יש מקום להורות על פתיחת חקירה בנושא.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.