יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ ביקשה הבהרה ממשה כחלון להרצאה שנתן אודות חשד לכאורה נגד שר בממשלה
26/11/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל משה כחלון כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
באתר של טל שניידר פורסם קטע שנכתב במשותף עם העיתונאי תומר אביטל, המתייחס להרצאה שנתת בשעתו בחוג בית שבו סיפרת בין השאר על מעשי שחיתות לכאורה שביצע שר בממשלה בשיחה עם ראש עיריית קריית שמונה.
אנו מבקשים לצטט קטע מדבריך:
"מישהו מקרית שמונה מתקשר אלי ואמר שיש שר מסוים חשוב ביותר, באמת שר חשוב ביותר. לא אומר סתם, אמר לראש העיר: עד שלא תמנה את הרכז באזור שלי לסגן, אני לא אתן לך. מה הוא יעשה עכשיו? רכז באזור. השכר שלו 35 אלף לחודש, עם כל הסיפור מסביב, מזכירה וזה וזה... שלושה וחצי מיליון שקל. הוא (ראש העיר) אומר לי משה, שלושה וחצי מיליון שקל אני גומר את הבעיה של בית ספר. אני גם לא צריך אותו (את הסגן), בינינו, הוא (הסגן) גם לא יעשה כלום.... אוקיי. אני לא מאמין מה שאתה אומר. לקחתי על עצמי את המשימה. אני יודע לפתח קשרים. גם לפתח וגם לפתוח. אני מתקשר לאותו שר.... אמר לי (השר) שמע כחלון – אם ההוא לא יהיה, אפסיק לו את הקו שלי, מה אתה אומר?
"הלכתי לראש העיר, האם פתרתי לו את הבעיה? (לא) הלכו שלושה וחצי מיליון ואין מה לעשות. זה הסיפור. הוא לא ייתן לך ולא ירצה לעזור לך, כי זה החיים שלו (של השר) – להיבחר או לא להיבחר. זה מנגנון מפלגתי. זה המנגנון המפלגתי ואותו הדבר זה הוועדים ונציגי הוועדים".
בבלוג נאמר עוד בהקשר לכך כי, לפני כמה שבועות, במסגרת חוג בית, הציג כחלון בפני הנוכחים את הבעייתיות הרבה בשיטת המתפקדים, בקשר בין השרים לשטח המפלגתי ובהישענות שלהם על רכזים אזוריים בכל הארץ אשר מתחזקים את הקשר היום יומי עם מתפקדים. אותם רכזים מצפים לצ'ופרים מסוימים, בין השאר בצורת מינויים עם משכורת שמנה בצדם.
על פי הסיפור שתואר בפרטים עובדתיים צבעוניים על ידי כחלון, "שר חשוב ביותר" במפלגה שיש בה רכזי אזור כורך מינוי של אחד מפעיליו לתפקיד עירוני (בשכר המשולם מכספי משלם המסים) בפתרון ממשלתי של איזה סבך ביורוקרטי אליו נקלעה עיריית קריית שמונה.
הדבר אינו מיוחד למפלגת הליכוד, אך כיוון שזו המפלגה בשלטון, הן בקרית שמונה והן במדינה, ברור שסיפור מן הסוג הזה מתרחש בשנים האחרונות בעיקר בליכוד.
אנו פונים אליך בבקשה להבהיר לנו באם אמנם אמרת את הדברים הללו ואם כן לאיזה שר היו מכוונים דבריך?
העתקים:
טל שניידר
תומר אביטל

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.