יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת לחקור את השר רפי איתן בשל קבלת שוחד בחירות לכאורה
16/04/2009

תנועת אומ"ץ דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על  חקירת משטרה לשר רפי איתן ולהקפיא באופן מיידי את מינויו, בשל קבלת שוחד בירות לכאורה.

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, ע"י יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נכתב:
"לפני הבחירות לכנסת הנוכחית, בתקופה שבה הוטל המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר "קדימה" גב' ציפי לבני, עשו ראשי הליכוד מאמצים רבים שמטרתם הייתה אחת: חסימת ההצטרפות של ש"ס ומפלגת הגימלאים לקואליציה שניסתה גב'  לבני להקים. התקשורת באותם ימים הייתה מלאה ידיעות על מהות ההבטחות שהבטיח הליכוד לשתי המפלגות האלה תמורת הימנעותן. אחת הידיעות סיפרה כי הובטח ליו"ר מפלגת הגימלאים מר רפאל איתן כי אם הליכוד ירכיב את הממשלה הוא יכהן בתפקיד שר האחראי על המשרד לענייני הגימלאים.
עתה מסתבר כי היה בסיס מוצק להבטחות האלה. ב"ידיעות אחרונות" (7/4/09) מתפרסמת הידיעה הבאה:
"עד לפני שבוע היה רפי איתן השר לענייני גימלאים בממשלת אהוד אולמרט. החל מאתמול רפי איתן הוא יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני גימאלים – ואף יישב באותה לשכה שבה ישב כשר וייהנה כמעט מאותם תנאים: רכב, נהג שרד,  ארבעה עוזרים ומזכירות.
"נתניהו הבטיח בעבר לאיתן כי ינסה למנות אותו לשר לענייני גימלאים בממשלתו. בעקבות הביקורת על גודלה של הממשלה לא היה יכול נתניהו למנות את איתן לשר, אך במקום זאת הפך אותו ליועץ ראש הממשלה לענייני גימלאים.
"השניים סיכמו כי איתן יישב באותה לשכה שבה ישב כשר, בבית יעד בגבעת שאול בירושלים, ויהיה למעשה אחראי מטעמו של נתניהו על המשרד לענייני גימלאים שימשיך לפעול.
"בטרם מונה איתן נכנסה ללשכתו ח"כ לאה נס שמונתה לתפקיד סגן שר במשרד לענייני גימלאים. בימים האחרונים היא הגיעה ללשכת השר לענייני גימלאים ואף ישבה על כסאו. עתה היא תפנה לו את הכסא".
עד כאן לשון הידיעה.
פרק י"א לחוק הבחירות לכנסת התשכ"ט-1969 (סעיף 122,"שחיתות ואיומים")  קובע כך:
ואלה דינם מאסר חמש שנים או קנס 20,000 לירות:
(1) הנותן או המציע שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסוימת;
(2) המקבל או המסכים לקבל שוחד, לעצמו או לאדם אחר, כדי שיצביע או יימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסוימת;
(4) המבטיח לבוחר עבודה אם יצביע או יימנע מהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת.
נוכח הדברים המובאים בידיעה שלעיל נראה כי על פניו המדובר בכך שלרפאל איתן הוצע לכאורה שוחד בחירות מטעם מישהו מצמרת הליכוד וכי איתן קיבל את השוחד.
מבחינת טוהר המידות הציבורי המדובר בלא פחות מאשר עבירה על חוק הבחירות וקניית שלטון בתפקיד ובכסף.
תנועת אומ"ץ דורשת ממך להורות למשטרה לפתוח בחקירה, לזמן לחקירה את רפאל איתן, השר שהפך ליועץ, כדי לחשוף את אותה אישיות בצמרת הליכוד שהבטיחה מה שהבטיחה לאיתן ואף דאגה לקיים את הבטחתה הבלתי חוקית ולחקור גם אותה.
כשלב ביניים דורשת אומ"ץ להקפיא מיידית את המינוי של מר איתן לתפקיד שהוא בפועל "השר לענייני גימלאים" במסווה של ההגדרה "יועץ לראש הממשלה נתניהו" ולשלול ממנו, עד לחשיפת העובדות בפרשה הרעה הזאת, כל ההטבות שהוא אמור לקבל."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.