יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה לנציבת הביקורת על התביעה תלונה נגד מנהל מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים
26/10/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השופטת (בדימוס) הילה גרסטל כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בכתבת תחקיר שפורסמה הבוקר באתר NEWS1 נאמר כי עו"ד חני אופק גנדלר הממונה על בג"צים בפרקליטות המדינה ומייצגת את המדינה בשתי עתירות שהוגשו בפרשת הרב פינטו, הטעתה את בג"ץ.
בהקשר לכך נטען כי תגובת הפרקליטות בשתי העתירות של אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון כוללת מספר אי דיוקים מהותיים שיש בהם לכאורה ניסיון מודע להטעות את בית המשפט העליון.
בין היתר טענה הפרקליטות שתת ניצב אפרים ברכה ראש יאח"ה הקליט את כל שיחותיו עם הרב פינטו שמחשיד אותו בקבלת שוחד, בפועל מתברר שרק חלק מהשיחות הוקלטו.
זאת ועוד: הפרקליטות טוענת בין השאר שהקשרים שהיו בין הרב פינטו לבין תת ניצב ברכה היו ידועים ומשום כך קיומן של אלפי שיחות בין הקצין הבכיר לבין הרבנית פינטו אינו מצדיק חקירה.
בפועל מתברר כי הפרקליטות התייחסה בתגובתה רק לקשרים בין הקצין לבין הרב ולא בינו לבין הרבנית.
נקודה נוספת: הפרקליטות טענה שתת ניצב ברכה נחקר חקירה מעמיקה בעוד שבפועל מתברר כי הייתה רק בדיקה שנעשתה ע"י פיקודיו של ברכה והחקירה לא הועברה לידי מח"ש כפי שנעשה לגבי ניצב מנשה ארביב לשעבר מפקד 433 המעורב גם הוא בפרשה.
נקודה נוספת: הפרקליטות אענה כי הרב פינטו  קיבל אישור מחוקרי ה-אפ.בי.אי להעביר כספים לברכה בעוד שבפועל מתברר שהרב פינטו לא טען שקיבל אישור כזה.
למעשה הרב פינטו טען שרק יידע את החוקרים על כך שהוא מעביר כספים לברכה והוא עשה זאת שלושה חודשים לפני הצעת השוחד שהביאה להעמדות של הרב פינטו לדין.
תנועת אומ"ץ מבקש שנושא זה ייבדק ביסודיות ובמהירות, עוד לפני שתתקבל הכרעת בג"ץ בשתי העתירות האלה.
העתקים:
עו"ד יובל יועז

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.