יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מסתייגת מהענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני
16/04/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל שר הבריאות גדעון סער וביקשה ממנו להורות על שקילה מחדש של ההחלטה להעניק פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני. במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נכתב בין היתר:
"אנו מבקשים לציין את העובדות הבאות שבגינן נראה לנו שיש לשקול מחדש את הענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני. כמו-כן, ברצוננו לציין כי פעילותו הרפואית ציבורית של פרופ' שני היתה מעורבת בתופעות חריגות שעוררו ביקורת ציבורית.
1) בג"ץ מתח באחרונה ביקורת על התנהלותו של מכון לואיס בתל-השומר, שבראשו עומד פרופ' שני, העוסק ברכישת אביזרים ומתקנים אורטופדים לנכים במימון המדינה, על שפעל לכאורה בניגוד למנהל התקין כאשר העביר את ההקצבה  ללא מכרז לחברה פרטית המשמשת כמתווכות מול ציבור הנכים. העתירה הוגשה ע"י ארגוני נכים מצפון הארץ שטענו כי בנוסף לכך קיימים  לכאורה אי סדרים נוספים במכון וכי הטענה של המכון שעובדיו פועלים בהתנדבות אינה נכונה מאחר שמשרד הבריאות משלם את שכרם.
2) פרופ' שני נאלץ לפרוש בשעתו מתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות אחרי שנחשף כי במקביל לתפקידו הממלכתי היה פרופ' שני שותף בחברה פרטית שהקימה בהונגריה מרכז רפואי.
3) בשעתו  נמתחה ביקורת ציבורית על התנהלותו האישית של פרופ' שני במסגרת מילוי תפקידו בוועדת ההצטיידות העליונה של המשרד.
4) קיימת אי בהירות לגבי מקורות המימון של מכון גרטנר למחקרים רפואיים, שפועל בתחומי בית החולים "שיבא" (פרופ' שני שימש בעבר מנהל מוסד רפואי זה).
אנו מצפים לתגובתך בהקדם בטרם נשקול את צעדינו הבאים.
 
ב-22/04/2009 פנו נציגי תנועת אומ"ץ לראש לשכת שר החינוך בבקשה לקיים פגישה דחופה עם השר גדעון סער בנושא הסתייגות אומ"ץ מהענקת הפרס לפרופ' שני.
לחצו כאן לצפייה בתשובת השר מה-28/04/2009

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.