יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל: דוד רגב נציב קבילות הציבור הרשות השנייה, ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולשר הפנים בבקשה להתערב במינוי בלתי חוקי – חשד לפלילים ולמחטף פוליטי בעיריית חיפה
19/10/2014

מכתב של יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ אריה אבנרי:
בבחירות האחרונות לעירייה בחיפה מר דני נישליס בעלי תחנת הרדיו המקומית רדיו חיפה התמודד ואף נבחר ברשימתו של ראש העיר מר יונה יהב.
בעבר הגישה תנועת אומ"ץ כמה תלונות על הקשר העסקי שקיים לכאורה בין רדיו חיפה לעיריית חיפה וזאת בניגוד לפקודת העיריות האוסרת קשר עסקי כלשהוא בין חברי מועצה ו/או בעלי תפקידים בכירים לבין מוסדות העירייה או כל גוף כלשהו מטעמם.
כמובן שכל התראותינו לא נענו וחבר המועצה דני נישליס נבחר וקיבל לידיו את תיק  התרבות והספורט ואף מונה לעמוד בראש התאגיד את"וס
זאת ועוד; קיים חשש שנישליס העניק, לכאורה, ללא מכרז לבנו את הזיכיון לארגון מרוץ המדרגות בחיפה. בנו ומקורביו קיבלו באחרונה, להפעיל אירועי תרבות בעיר התחתית.
דני נישליס מנצל את הרדיו להתקשרות עם עיריית חיפה ואת מעמדו בעירייה כיו"ר אתוס ומעניק לרדיו הזמנות ישירות ועקיפות של העירייה להגדיל את הכנסות הרדיו במישרין או בעקיפין.
הועדה לניגוד ענייניים פסלה את דני נישליס מלשמש כחבר מועצה ולהמשיך להיות בקשר עסקי עם עיריית חיפה ורק לאחר שהדפה את כל פניותיו של יונה יהב והלחצים הפוליטיים האפשריים על משרד הפנים ועל הועדה כולל הופעה אסורה של מנכ"ל עיריית חיפה שמואל גנץ בפני הועדה בניסיון להשפיע על הועדה לשנות את החלטתה, רק אז נאות דני נישלייס להגיש את התפטרותו מהמועצה אבל לזמן קצר מאוד.
מיד עם התפטרותו, פנה ראש עיריית חיפה, יונה יהב , בצעד נדיר, בלתי ראוי ומדיף ריח רע, בישיבת מועצת העיר והסביר לחברי המועצה מדוע הוא חושב שחברי המועצה צריכים לאשר ברוב של שני שלישים באופן חריג את ההתקשרות רטרואקטיבית של עיריית חיפה עם רדיו חיפה ומכאן ואילך הקשר העסקי בינהם.
כידוע, החוק אוסר כל קשר עסקי משך של 18 חודשים בין העירייה לבין חבר מועצה לאחר פרישת חבר המועצה.
ראש העירייה הפעיל לחץ כבד על חברי המועצה להצביע בעד העסקה החריגה אבל בהעדר קוורום (בדיון לא נכחו יותר משני שליש חברי המועצה) ההצבעה נדחתה.
נישליס ממשיך כמובן באופן בלתי חוקי בתפקידו ועושה באתו"ס כבשלו תרתי משמע הגם שטרם אושר בוועדה. כך למשל הוא מפעיל על פי התלונות שהגיעו אלינו את בנו כמפעיל אירועי תרבות בעיר התחתית. העסקה בלתי כשרה, לא חוקית,המכניסה למשפחת נישליס סכומי כסף גדולים זאת ועוד, יונה יהב חזר לשדר תוכנית אישית ברדיו חיפה והעירייה חזרה לקשר עסקי עם דני נישליס למרות החוק.
פנייתנו אליכם היא להורות על חקירה פלילית בכל הנוגע להעסקת דני נישלייס כבעלים של רדיו חיפה על ידי עיריית חיפה ולהורות על חקירה פלילית בגין קשרים עסקיים חמורים בעבר ובהווה של אתו"ס עם בני משפחת נישליס.
בהעדר משוא פנים אנו משוכנעים ששום גורם מקצועי לא יכשיר מערכת יחסים עסקית שיש בה שחיתות ציבורית גלוית עין, משהמינוי ידחה אנו קוראים לכל הגורמים לזרז בדיקת החשדות בחקירה נמרצת ומעמיקה.
אומ"ץ דורשת את התערבותכם להורות לוועדה לבדיקת ניגוד עניינים שאמורה להתכנס ב -22 לאוקטובר לדון באופן עניני ומקצועי ולהביא כל החומר שהצטבר ברשויות כנגד הקשרים הבלתי כשרים בין עיריית חיפה לרדיו חיפה כולל משפחת נישליס.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.