יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מסתייגת מהענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני
22/03/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל הממונה על פרסי ישראל במשרד החינוך והביעה את התנגדותה להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני, מהסיבות המפורטות להלן, במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי:
"תנועת אומ"ץ מגישה בזאת התנגדות להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני בקטגוריה של מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, מהסיבות הבאות:
1. פרופ' שני אולץ בשעתו לפרוש מתפקידיו כמנכ"ל משרד הבריאות וכמנהל בית החולים שיבא, אחרי שנחשפה מעורבותו בעסקה כלכלית-רפואית שנעשתה בין חברה פרטית, שהוא היה קשור אליה לבין גורמים ממלכתיים בהונגריה.
2. בשעתו בדר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד מיכאל בן יאיר, חשדות שעל-פיהן פעל פרופ' שני באמצעות וועדת ההצטיידות העליונה שהוא היה חבר בה, כדי להיטיב עם גורם מסחרי שלכאורה היה לו עניין אישי בגורם זה.
3. באחרונה, הוגשה עתירה נגד משרד הבריאות, שבה טענו 12 עמותות נכים, כי משרד הבריאות העביר בשעתו ללא מכרז את הפעילות עבור ציבור הנכים למכון לאוס – המכון הלאומי לשיקום, המנוהל ע"י פרופ' שני. העתירה התמקדה בשאלה, מדוע סכום של עשרות מיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים נמסר מידי שנה בשנה, ללא מכרז, לחברה הפרטית – מכון לואיס. הנכים תמהו מדוע מכון לואיס, בניגוד לחוק, לכאורה, קובע נהלים שונים ומשונים שכל מטרתם להרחיק אותם מזכותם החוקית מלקבל את המנעלים האורטופדים ובכך מעמידם בסכנת החמרה עד כדי כריתת גפיים במקרה של נכים סוכרתיים.
4. בשעתו, הוקם במתחם בית החולים שיבא, מכון גרטנר, הממומן מכספי נדבנים זרים. פרופ' שני נבחר כיו"ר המכון בסיועו של אחיו של מאיר שני, שהינו אחד מחברי ועד המנהל של המכון. עפ"י מידע המצוי בידי אומ"ץ נהג פרופ' שני לאורך השנים לשבץ בתפקידי מחקר וניהול רופאים בכירים המקורבים אליו. מאחר ומדובר הוא במכון פרטי, הוא אינו נתון לפיקוח מבקר המדינה ומשום כך אין מערכת בקרה על פעילותו הארגונית והכספית
5. לאור האמור לעיל, אנו מבקשים לשקול מחדש את שאלת הענקת פרס ישראל לפרופ' שני."

העתק מהמכתב נשלח גם לשרת החינוך, פרופ' יולי תמיר.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.