יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת בדיקה רפואית בלתי-תלויה לאולמרט והגבלות על נסיעותיו לחו"ל
13/04/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וביקשה ממנו למנות בדחיפות מומחה בלתי תלוי לבדיקת מצבו הרפואי של אהוד אולמרט וכמו-כן להטיל הגבלות על נסיעותיו לחו"ל.


במכתב ששלח יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר בין היתר:
"תנועת אומ"ץ התריעה בחודשים האחרונים כמה פעמים מפני אפשרות שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ינקוט בצעדים שונים כדי לתעתע ברשויות אכיפת החוק, על מנת שלא לעמוד לדין על עבירות  פליליות חמורות, שלגביהן כבר הודעת לו שיש בכוונתך להגיש נגדו כתבי אישום בכפוף לשימועים.
התנהלותו של אולמרט, מאז פרישתו מתפקיד ראש הממשלה, מעידה על כך שכלה ונחרצה אתו לנקוט בסיוע של פרקליטיו בפעולות של סחבת מכוונת לדחיית חוזרת ונשנית של השימועים כדי שלא יהיה סיפק בידך בתקופת כהונתך להגיש נגדו את כתבי האישום, בתקווה שהיועץ המשפטי לממשלה הבא יעניק לו הנחות  למיניהן.
בהקשר לכך עלינו לציין את עיתוי "שליפת" ההחמרה, כביכול, במצבו הרפואי כפי שדווח לב.ג.ץ בעתירה  שהגיש  אולמרט בדרישה לדחות את השימועים כמפורט לעיל.
מאחר שיש לאומ"ץ ספקות לגבי מידת ההחמרה הפתאומית במצב בריאותו של אולמרט, המחייבת את יציאתו לחו"ל לתקופה בלתי ידועה ולא לקבל טיפול רפואי בארץ, אנו מבקשים ממך לפנות אל בית המשפט בדרישה למנות בדחיפות מומחה רפואי בעל שם בלתי תלוי שיקבע אם אמנם חלה החמרה במצבו של אולמרט המחייבת את נסיעתו לחו"ל ואת דחיית השימועים.
במקביל אנו מבקשים ממך לנקוט בצעדים מתבקשים, כגון הפקדת ערובה כספית גבוהה, כדי להבטיח שאולמרט יחזור ארצה לעמוד לדין, במידה שתוצאות השימועים (שייערכו אולי בסופו של דבר בהעדרו) לא יביאו לשינוי החלטתך בעניין הגשת כתבי אישום נגדו.
אם אולמרט יחזור ארצה לקראת השימועים ולאחר מכן תורה על הגשת כתבי האישום נבקשך להוציא, במועד המתאים, הגבלות בעניין נסיעותיו לחוץ לארץ."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.