יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: הטלת ארנונה על הוילה הפרטית של הרב פינטו
10/08/2014

בפנייה אל ד"ר לסרי ראש עיריית אשדוד כותב עו"ד שמואל שנהר בשם תנועת אומ"ץ:
הנני פונה אליך בשם תנועת "אומץ"
1. בתאריך 26 במאי 2014 פנה אליך, בכתב, יו"ר תנועת "אומץ", מר אריה אבנרי בבקשה להודיע לתנועת "אומץ", אם עיריית אשדוד דורשת מן הרב פינטו לשלם ארנונה כדין על הוילה הפרטית שלו, הנמצאת בתחומה של העיר אשדוד.
2. מאז עברו חודשיים וחצי ותשובה אין.
3. תנועת "אומץ" מבינה מהעדר התשובה, כי העירייה מועלת בתפקידה ואינה גובה את הארנונה כדין [המוטלת על כל דירה או נכס באשדוד], על הוילה הפרטית של הרב פינטו.
4. הרב פינטו הוא איש עתיר נכסים וכספים ואין כל הצדקה לכך שהוא לא ישלם ארנונה כמקובל.
5. אך חמור מכך – הרב פינטו חשוד בכך שעבר עבירות חמורות ביותר:
א. נטילת כספים, לכאורה מיליוני שקלים, מן העמותות הציבוריות,  בעלות מטרות רשומות נעלות שבחסות הרב, - לכיסו הפרטי ולכיס בני משפחתו.
ב.  ניסיון לשחד קצין משטרה בכיר [תת ניצב אפרים ברכה] בסכום של 200,000 דולר אמריקאי.
6. יתר על כן - מעבר לשתי החקירות המתנהלות נגדו בשני הנושאים שצוינו לעיל, מתרחשת בחצרו של הרב פינטו, תופעה חמורה ביותר. בחצר זו מתרועעים יחדיו, תחת קורת גג אחת, פוליטיקאים, בעלי עסקים גדולים ביותר, פושעים מן העולם התחתון הישראלי וקציני משטרה בכירים ביותר המבקשים, באמצעות פינטו והאוחזים בשולי גלימתו, לסדר לעצמם ג'ובים ועסקים, בתום שירותם במשטרה.
7. ועכשיו מסתבר, לכאורה, לאור אי היענותה של עיריית אשדוד לבקשת תנועת "אומץ" , כי העירייה סבורה שדין הוילה של הרב פינטו שונה מדירות ונכסים אחרים בעיר וכי על כן היא פטורה מתשלום ארנונה.
8. תנועת "אומץ" מבקשת שוב ממך, כבוד ראש העיר, למסור לה מידע על הארנונה המוטלת על הוילה האמורה. זהו עניין ציבורי.
9. אם בקשה זו לא תיענה, לא יהיה לתנועה מנוס אלא להביא לידיעת הציבור, בעיקר בעיר אשדוד, את חליפת המכתבים בין העיריה לבין התנועה בעניין זה וכן לא תהיה לתנועה ברירה אלא לפנות לשר הפנים בבקשה להפעיל את "נוהל חיוב אישי" נגדך כראש רשות, בשל מחדל בגביית ארנונה מן הרב פינטו, שכן מחדל זה מנוגד לעיקרון השוויון, שהוא אבן יסוד במשפט הישראלי והוא פוגע בהכנסות העירייה המיועדים לטובת הציבור ורווחתו.

הקלק כאן לעיון בתשובת עיריית אשדוד


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.