יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מתנגדת להסדר טיעון עם הרב פינטו
28/05/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
אני פונה אליך בשם תנועת "אומץ", בעניין חקירתו והאשמתו של הרב יאשיהו פינטו:
1. תנועת אומץ מתנגדת בכל תוקף להסדר טיעון ההולך ומתגבש, לפי ידיעות בתקשורת, בין פרקליטו של הרב פינטו לבין פרקליטות המדינה.
2. לפי הידיעות בתקשורת, ובעיקר בעקבות כתבתה הטרייה של אילנה דיין ב"עובדה", עבר הרב פינטו עבירות חמורות ביותר:
א. נטילת כספים, לכאורה מיליוני שקלים, מן העמותות הציבוריות,  בעלות מטרות רשומות נעלות שבחסות הרב, - לכיסו הפרטי ולכיס בני משפחתו.
ב. ניסיון לשחד קצין משטרה בכיר [תת ניצב אפרים ברכה] בסכום של 200,000 דולר אמריקאי.
3. מול עבירות אלה מחווירות עבירותיהם של מורשעי פרשת "הוללינד".
4. הנימוק להסדר הטיעון הוא החומר שנתן ושעתיד לתת הרב פינטו למשטרת ישראל בענין ניצב מנשה הארביב.
5. ספק אם נימוק זה מחזיק מים. ניצב ארביב אינו קוטל קנים והוא עתיד להילחם על חפותו וספק רב אם הוא בכלל יועמד לדין. את מחיר כישלונו הגדול בעצם ההתחברות לרב שבחצרו מסתופפים ראשי העולם התחתון הישראלי, גם בארץ וגם בארה"ב, הוא כבר שילם בהתפטרותו ממשטרת ישראל.
6. לעומת זאת, מעלליו של הרב פינטו חמורים ביותר. מעבר לשתי החקירות המתנהלות נגדו בשני הנושאים שצוינו לעיל, יש לשים קץ לכל התופעה הזאת, שמתרחשת לא רק בחצרו של הרב פינטו, שבה מתרועעים יחדיו, תחת קורת גג אחת, פוליטיקאים, בעלי עסקים גדולים ביותר, פושעים מן העולם התחתון הישראלי וקציני משטרה בכירים ביותר המבקשים, באמצעות פינטו והאוחזים בשולי גלימתו, לסדר לעצמם ג'ובים ועסקים, בתום שירותם במשטרה.
7. ידוע ל"אומץ" על ג'ובים שסודרו לקציני משטרה, בשל הקשרים המצוינים לעיל.
8. וממעבר לכך, מתגנב החשד שכל הרעיון ל"הסדר הטיעון" לא בא לעולם אלא כדי למנוע קיומו של משפט, שבו יתגלו הקשרים המדויקים בין קציני משטרה לבין פוליטיקאים ואנשי עסקים והכל בחסות הרב פינטו ועוזריו הקרובים, שחלקם הם אנשי עולם תחתון ידועים.
9. ועל כן, מן הדין שמשטרת ישראל והפרקליטות יעמיקו בחקירת הרב ועוזריו, ימנעו מן הרב את האפשרות לקבל, בעת שהותו בארץ, "חברים" ותורמים, הן מחשש לשיבוש הליכי משפט והן מחשש לקבלת תרומות במיליונים, שניתנים במשך שנים, ללא תשלום מס, לצורך מימון החקירה, הסדרי הטיעון והמשפט ולצרכים פרטיים אחרים של הרב.
10. תנועת "אומץ" דורשת ממך, היועץ המשפטי לממשלה, להתנגד לכל הסדר טיעון עם הרב פינטו, להגיש כתבי אישום נגדו ולקיים משפט פתוח וגלוי לציבור.
11. ובמידת הצורך, להוציא נגד הרב פינטו צו איסור יציאה מן הארץ עד לתום חקירתו, יחד עם צו למעצר בית, שימנע ממנו לשבש את הליכי המשפט.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.