יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ ביקשה מפרופ' האוזר הרשות לניירות ערך לקבל הבהרות על הטיפול באירוע חריג הנוגע לחברת ב.יאיר בע"מ
21/05/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל פרופ' האוזר כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע"ר), מבקשת לקבל הבהרות באשר לדרך בה מתעתדת הרשות לניירות ערך לטפל באירוע חריג הנוגע לחברת ב. יאיר בע"מ  (להלן – החברה), חברה ציבורית הרשומה למסחר בבורסה לני"ע בתל אביב.
אתמול, ה- 20.5.14, צנחה מניית החברה בשיעור של למעלה מ- 21 אחוזים במסחר בבורסה בתל אביב, במחזור גדול של פי 160 מהמחזור היומי הממוצע. אף אג"ח החברה צנחו עימה.  שמועות שפשטו בחוגי המשקיעים העידו כי אירוע מהותי לחברה התרחש, אך החברה לא מסרה עליו הודעה לבורסה, כנדרש בחוק ובתקנות.
במצב דברים זה, מתאפשר לבעלי מידע פנים לעשות בו שימוש, ולמהר למכור את מניות החברה, בעוד שכלל ציבור המשקיעים כלל אינו מודע למתרחש.
מתבקשות הבהרותיכם בדבר הפעולות והאמצעים המשפטיים שבדעתכם לנקוט, כדי להבטיח דיווח נכון ומיידי בדבר כל אירוע מהותי בחברה, לרבות כל אירוע הקשור בקריסת המנייה אתמול. כן נדרשת הרשות להודיענו, אם בדעתה לנקוט הליכים משפטיים, על מנת להביא לפרסום מידע מהותי הנוגע לחברה, זאת ככל שיתברר כי צו איסור פרסום שיפוטי מונע את פרסום המידע המהותי והחיוני לציבור המשקיעים במניות החברה.
העתקים:
יוסי ביינארט - מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב
עו"ד ליאורה דורון מנהלת המחלקה לנושא נ"ע במשרד מבקר המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.