יומן פעילות - שוטף
בעקבות פעילות אומ"ץ הוטל עונש קלון לראש עיריית רחובות יהושע פורר
31/03/2009

פעילותה האינטנסיבית של תנועת אומ"ץ הביאה להטלת עונש קלון לראש עיריית רחובות יהושע פורר. פורר הודה והורשע במסגרת הסדר הטיעון בעבירה של הפרת אמונים בגין קבלת כספים מקבלן בתמורה להטיית מכרז בעבורו. אתמול, קבע בית המשפט בפתח תקווה כי דבק קלון במעשיו של פורר והוא יאלץ לעזוב את תפקידו.
תנועת אומ"ץ מברכת על החלטת בית המשפט שקבעה שכשמדובר בנושא המשרה הרמה ביותר ברשות המקומית "עליו לשמש כאורים ותומים להתנהלות התקינה - אי-הדבקת אות הקלון על מעשיו עלולה להעביר מסר שלילי, לא רק לכלל עובדי הרשויות אלא אף לאזרח הפשוט".
אומ"ץ סבורה שבית המשפט, בהטילו עונש קלון על פורר, שלח מסר ברור לפיו יש לגנות הפרת אמונים של נבחר ציבור, אשר מעל בציבור בוחריו.
מעורבותה של תנועת אומ"ץ החלה לפני כשנתיים כאשר טיפלה בשורה של חשדות לעבירות פליליות שביצע פורר במהלך תקופת כהונתו.
בין השאר העבירה אומ"ץ חומרים רלבנטיים לרשויות אכיפת החוק (משרד מבקר המדינה ומשטרת ישראל),  הגישה תלונות וניהלה תכתובת מפורטת עם פרקליטת מחוז המרכז, שטיפלה בנושא זה באיטיות. אומ"ץ התריעה על כך בפני פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.
ערב הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות פנתה אומ"ץ לפרקליט המדינה, משה לדור, בבקשה לברר האם נערך לפורר שימוע בעניין ביחס לכתב האישום המתגבש כנגדו, ולתת לתושבי העיר רחובות תשובה לשאלה אם יוגש כנגדו כתב אישום.
בהמשך אחרי הגשת כתב האישום כנגד פורר וחתימת הסדר הטיעון עימו, במסגרתו הודה והורשע בעבירה של הפרת אמונים, פנתה אומ"ץ לפרקליטת מחוז המרכז, עו"ד רחל שיבר, בבקשה לפעול להטלת עונש קלון במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין פרקליטו של פורר לפרקליטות.
בפנייה מחודש דצמבר 2008 נאמר: "בית משפט השלום בפתח תקווה אמור לדון בקרוב בהסדר הטיעון ולקבוע אם יש גם להטיל על פורר קלון במצורף לגזר הדין. במסגרת עיסקת הטיעון, שבה הודה ראש העיר בהפרת אמונים, פעלו פרקליטיו לביטול עונש הקלון בנימוק שהושמט סעיף המרמה מכתב האישום. למרות האמור לעיל, סברה תנועת אומ"ץ ה שיש מקום שפרקליטות מחוז המרכז תתעקש על כך שאמנם יוטל על פורר עונש קלון.
לטענת אומ"ץ ראש עיריית רחובות הינו אישיות ציבורית, שנויה במחלוקת, שבעבר הסתבך לא אחת עם החוק ונראה לנו כי האינטרס של הציבור כלל ואזרחי רחובות בפרט, מחייב הטלת עונש בבחינת למען ישמעו ויראו אישי ציבור אחרים".
במהלך חודש מרץ פנתה אומ"ץ פעם נוספת לפרקליטות מחוז מרכז בבקשה לברר אם הרשעתו הקודמת של פורר בתיק אחר, שהיה קשור בחשבוניות מס פיקטיביות  שהונפקו ע"י הליכוד, בפני השופט אהרון גולדס. ונימקה את פנייתה בכך שהרשעה זו עשויה להיות משמעותית לגבי החלטת השופט בעניין הקלון.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.