יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לרשות המיסים לזמן את רה"מ לשעבר אהוד אולמרט לחקירה בחשד להעלמת מס בפרשות השחיתות שבהם הוא הועמד לדין.
20/03/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל משה אשר מנהל רשות המיסים כותבת חברת הצוות המשפטי בתנועה עו"ד נעמה עמרני:
תנועת אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע.ר), שעוסקת מזה עשור שנים בפרשת השחיתות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, פונה אליכם כדלקמן:
1. מזה כ-7 שנים מתנהלות חקירות כנגד אולמרט. חקירות אלו, הולידו שני כתבי אישום חמורים כנגדו וכנגד מי שהייתה יד ימינו והאדם המקורב אליו ביותר משך עשרות שנים, שולה זקן ששימשה מנהלת לישכותיו.
2. זקן, שניהלה את כל ענייניו של אולמרט, הן האישיים/פרטיים והן המקצועיים, סירבה לאורך כל הדרך לומר את אשר על ליבה ואף המשיכה לעשות כן, במהלך שני ההליכים המשפטיים הפליליים שהתנהלו.
3. כתב האישום הראשון, שהוגש כנגד אולמרט, כלל 4 אישומים חמורים: של עבירות של  קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, השמטת הכנסות מדיווחים לרשויות מס.
4. אולמרט זוכה מכל העבירות, למעט מעבירה אחת של מרמה והפרת אמונים.
5. חשוב לציין, כי במסגרת ההליך המשפטי הראשון שהתנהל, עלתה השאלה האם הכספים שהועברו לאולמרט היו כספים לצרכי תרומות או כאלו, שהועבר אל כיסו הפרטי ובמצב כזה הרי שמדובר בהכנסות שלא דווחו לרשויות המס.
6. כתב האישום השני, שהוגש ועודנו תלוי ועומד , מייחס לאולמרט עבירות חמורות של שוחד וקבלת טובות הנאה כספיות כנגד קידום תוכניות בנייה של יזמים.
7. לאחרונה, בשלהי ההליך המשפטי שתלוי ועומד כנגד השניים, התערערו יחסיהם ובאורח פלא, החליטה זקן לחזור בה ולספר את הסודות הכמוסים והאפלים הידועים לה אודות התנהלותו העבריינית של מי אשר היה ראש ממשלת מדינת ישראל.
8. מפרסומים בתקשורת עולה, כי זקן בעדותה המפתיעה, שפכה אור על התנהלותו של אולמרט, בין היתר בנוגע להעברות מאות אלפי שקלים לכיסיו הפרטיים וללא כל דיווחים לרשויות המס.
9. ככל הידוע למרשי, עד כה ועל אף, עדותה המרשיעה של זקן, רשות המיסים טרם פתחה בחקירה בהיבטים הללו וזאת על אף החשיבות הציבורית והפגיעה באמון הציבור.
10. הגורמים האמונים על שלטון החוק ראוי, שיפעלו ויחתרו לחשיפת האמת בנוגע לחשדות כה חמורים ובפרט כאשר אלו נוגעים לשלטון החוק ומהווים פגיעה של ממש בציבור אזרחי מדינת ישראל. החוק תקף לכולם; הן כלפי האזרח הקטן ובטח שכנגד אנשי ציבור.
11. נורמות של העלמות מיסים מצד נבחרי ציבור, הפכו למכת מדינה ובתוך כך הפכו למאין גידול סרטני אשר מחרסם בשלטון החוק ופוגע פגיעה אנושה בדמוקרטיה.
12. אומ"ץ מאמינה, כי חוסנה הכלכלי, החברתי והמוסרי של מדינה נמדד, בין היתר, על פי יכולת המדינה לקיים מערכות ממשל תקינות, לאכוף חוק וסדר, לשפר את איכות החיים הציבורית ולפעול לריווחת תושביה ואזרחיה. על כן יש  לפעול לחיזוקן ולחוסנן המוסרי-ערכי של מערכות השלטון והחברה בישראל, לשוויון ערך האדם בפני החוק, לשמירה מוחלטת על זכויות האדם ולחרות הפרט בכל תחומי החיים.
מוסדותיה של מדינת ישראל ראוי שיהיו מושתתים על עקרונות של צדק ועליונות החוק, יושר, הגינות ומנהל תקין וכן מחויבים לאכיפת חוקי המדינה, ללא מורא וללא משוא פנים.
13. אל לרשויות החוק להימנע משמיעת עדותה של זקן, נהפוך הוא, מחובתם לעשות כן ולפעול לחשיפת האמת ובאם לא יעשו כן, הרי שהם מסייעים לפגיעה באמון הציבור ובשלטון החוק. דברים אלה אמורים גם לגבי רשות המיסים.
14. לאור כל האמור לעיל, אומ"ץ מבקשת , כי תפתח בחקירת החשדות הנוספים כנגד אולמרט,
כפי שעלו מעדותה החדשה של שולה זקן.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.