יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: מינוי השופט (בדימוס) משה גל ל"שיכתוב" תקנות סדר הדין האזרחי
18/02/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שרת המשפטים ציפי לבני כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע"ר), מתכבדת לפנות אלייך בעניין שבנידון, כדלקמן:
אתמול פרסם עיתון 'הארץ' ידיעה, לפיה משרד המשפטים – הנהלת בתי המשפט, שכר את שירותיו של מנהל בתי המשפט לשעבר, השופט בדימוס  משה גל , על מנת שיוביל או ינהל פרויקט של "שיכתוב" תקנות סדרי הדין.
עוד פורסם על ידי 'הארץ', כי עלות העסקת השופט בדימוס גל הינה חצי מליון שקלים.
במשרד המשפטים קיימת מחלקת ייעוץ וחקיקה מצוינת, אשר אין כל ספק כי היא מסוגלת להתמודד עם האתגר של "שיכתוב" תקנות סדרי הדין. גם אין ספק כי מחלקת הייעוץ והחקיקה תוכל לפנות אל פרקליטי המחוזות בפרקליטות המדינה, על מנת שיעבירו לה תזכירי הצעות לשיפור וייעול התקנות. זאת ועוד, אין ספק כי לו הייתה המחלקה האמורה פונה אל נשיאי בתי המשפט, בבקשה לקבל הצעות או הערות של שופטי הערכאות השונות, הייתה זוכה להיענות יפה. לא זו אף זו, ברי כי וועדת סדר הדין האזרחי,  שליד הועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, הייתה נענית בשמחה לכל פנייה להעביר למשרד המשפטים את הערות והצעות הלשכה לשיפור וייעול סדרי הדין האזרחי.
על כן יש לתמוה: האם אין מחלקת הייעוץ  והחקיקה מסוגלת להעמיד מתוכה צוות משפטנים, אשר ירכז וינהל את מלאכת "שיכתוב" התקנות? האם שקל משרד המשפטים את האפשרות לבצע את פרויקט ה"שיכתוב" במסגרת כוח האדם המעולה והמקצועי של המשרד?
לדעת אומ"ץ, הנוהג של מינוי שופטים בדימוס לתפקידי "ייעוץ" בשכר, בהנהלת בתי המשפט, הינו נוהג פסול, שיש להימנע ממנו. קל וחומר, כאשר מי שמתמנה כיועץ בשכר הינו מי שעמד עד לאחרונה בראש המערכת.  אזכיר, ולא לשבח, את מינויה של השופטת בדימוס שידלובסקי-אור כיועצת לעניני "נט המשפט", לאחר פרישתה מכס השיפוט, בהותירה אחריה תיקים למודי-סחבת, שחלקם עלה למשלם המיסים בתביעות נזיקין נגד אוצר המדינה. מינוי אחרון זה, שנעשה על ידי מנהל בתי המשפט הקודם, השופט גל, זכה לביקורת ציבורית קשה, שכן קשה היה שלא להתרשם, כי בהנהלת בתי המשפט היה קיים אז, וקיים גם כיום,  כוח אדם מקצועי לעילא, שהבנתו בענייני מחשוב אינה נופלת מזו של השופטת בדימוס שידלובסקי- אור.
וכאז כן עתה, מעורר מינויו של השופט בדימוס גל תמיהה רבתי, שהרי מה יתרון לו על פני מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרדך, או על פני שופטים ופרקליטים, אשר כולם נכונים יהיו להעמיד מניסיונם העשיר,  לטובת פרויקט חשוב זה.
אודה כי נדמה הדבר, שיד הנהלת בתי המשפט קלה על ברז התקציב, ושיקול הדעת בקבלת ההחלטה על מינויו של השופט בדימוס גל כלל לא הביא בחשבון  את הזהירות הראויה בשימוש בכספי משלם המסים.
אומ"ץ  פונה אלייך, בבקשה כי תשקלי מחדש את ההחלטה האמורה, וכן כי תשקלי את התועלת הרבה הטמונה בהעברת הפרויקט לניהולה ואחריותה של מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרדך.
העתקים:
שר האוצר, מר יאיר לפיד
היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין
מבקר המדינה, מר יוסף שפירא
מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר

הקלק כאן לעיון בתשובת הנהלת בתי המשפט

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.